خلیل زاده گفت: اینکه تعاونی ها و اتحادیه ها راسا مجاز به ثبت تغییرات خواهند بود، نوید گام های موثر در راستای کاهش تصدی گری دولت است.

بخشنامه استقلال تعاونی ها برای ثبت تغییرات ابلاغ شد/کاهش تصدی گری دولت با ثبت تغییرات تعاونبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل خلیل زاده نائب رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس اتاق تعاون استان تهران، استقلال تعاونی ها در ثبت تغییرات را گام موثری در راستای استقلال تعاونی ها عنوان کرد و گفت: پیش از این تعاونی ها مجبور بودند برای ثبت ساده ترین تغییرات نیز از وزارتخانه مربوطه مجوز بگیرند که با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، تعاونی ها برای ثبت تغییرات، نیازی به مجوز از وزارتخانه ندارند.

رئیس اتاق تعاون استان تهران با بیان این مطلب گفت: بخشنامه استقلال تعاونی ها برای ثبت تغییرات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر و به بخش تعاون ابلاغ شده است.

لازم به اشاره است، در اجرای تکالیف مقرر در ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و به استناد مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ادارات ثبت شرکت ها صرفا در خصوص درخواست ثبت تاسیس شرکت های تعاونی، اتحادیه ها و اتاق های تعاون، ملزم به اخذ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

وی ادامه داد: تعاونی ها در رابطه با درخواست تغییرات، ضرورتی به اخذ مجوز از وزارت مذکور ندارند.

بر اساس این گزارش استقلال تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق ها و عدم نیاز برای ثبت تغییرات به وزارت تعاون، کار ور رفاه اجتماعی در ۳۰ مرداد ماه سالجاری با اکثریت آرای هیات عالی مقررات زدایی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
هنوزم دولت به شدت توی کار تعاونیها دخالت میکنه
آخرین اخبار