معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان از انجام مشاوره فردی و گروهی به 11 هزار مددجویان کمیته امداد این استان خبر داد.

انجام مشاوره فردی و گروهی به 11 هزار مددجویان کمیته امداد همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی بحیرایی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان به مشاوره مدد جویان کمیته امداد در نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: تعداد کل مراجعین در این مدت به مراکز مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی 11 هزار و  350 نفر در مدت زمان 6 هزار و 193 جلسه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد مراجعه مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی مددجویان این نهاد، 2 هزار و 14 نفر نفر در قالب یک هزار و 413 جلسه در مناطق محروم از خدمات مشاوره بهرمند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان در مورد گروه هدف مددجویانی که مورد مشاوره قرار گرفته‌اند، ادامه داد: این مشاوره‌ها برای زنان مطلقه، زنان بی‌سرپرستی که همسر آنها فوت شده یا در زندان است، زنان دارای همسر از کار افتاده و جوانان در آستانه ازدواج برگزار شده است.

بحیرایی به  موضوعات مورد مشاوره اشاره کرد و ادامه داد: مهارت‌های فرزندپروری، افزایش اعتماد به نفس، آسیب‌شناسی ماهواره، مهارت مقابله با استرس، مهارت کنترل خشم، اعتیاد و چگونگی روند مقابله با آن از جمله موضوعات خدمات مشاوره به مددجویان است.

بحرایی با بیان اینکه خدمات مشاوره برای خانواده‌های خودکفا نیز از جمله برنامه‌های کمیته امداد استان همدان است، خاطرنشان کرد: مواردی چون رابطه کار و عزت نفس، اصول پیشگیری از فرسودگی شغلی، مدیریت اقتصادی در منزل و مهارت مقابله بر استرس مورد مشاوره قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در این مدت، انعقاد قرارداد با 9 کلینیک و مرکز مشاوره، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، مرکز بهداشت، کمپ‌های اعتیاد صورت گرفته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان هدف از ارائه اینگونه خدمات به مددجویان را کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

انتهای پیام/ب

انجام بیش از 6 هزار مشاوره فردی و گروهی مددجویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.