معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: 12 هزار و 600 بسته غذایی بین کودکان دارای سوء تغذیه در استان توزیع شد.

توزیع بیش از 12هزار بسته غذایی به کودکان سوءتغذیه درهمدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدانعلی بحیرایی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه  3083 کودک زیر6 سال در استان دارای سوء تغذیه هستند، افزود:ریشه اصلی سوء تغذیه می‌تواند فقر باشد اما نمی‌توان گفت هر فقیری گرسنه است.

وی اظهار داشت: کسی که دارای سوء تغذیه است که مشکل تغذیه‌ای داشته باشد، شاید فردی یک ماه گرسنه باشد اما سوء تغذیه نداشته باشد بنابراین سوءتغذیه به معنای «ضعف و ناتوانی بدنی» است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خاطر نشان کرد: افرادی که به علت فقر و نیازمندی دارای سوء تغذیه هستند از طریق شبکه بهداشت شناسایی شده و تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرند.

بحرایی بیان کرد: در استان همدان 3083 کودک زیر 6 سال دارای سوء تغذیه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و هر ساله بسته‌‎های تغذیه‌ای به آنها داده می‌شود.

وی از توزیع 12 هزار و 600 بسته تغذیه‌ای به کودکان دارای سوء تغذیه در سالجاری خبر داد و افزود: سالانه 2 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار برای این گروه از جامعه هدف در نظر گرفته می‌شود که در سالجاری 50 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با تأکید بر اینکه کمیته امداد تا رفع نیازمندی و درمان افراد کمک می‌کند، عنوان کرد: از ابتدای سالجاری 364 نفر از افراد دارای سوء تغذیه بهبود یافته‌اند و همچنین در سال گذشته 731 نفر از کودکان زیر 6 سال بهبود یافته بودند که از جامعه هدف کنار گذاشته می‌شوند.

بحرایی با اشاره به اینکه مادران باردار شیرده دارای سوء تغذیه نیز از جامعه هدف خدمات امداد هستند، اظهار کرد: برای این گروه که البته تعداد محدودی نیز هستند، 62 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته و ماهانه بسته غذایی به آنها داده می‌شود.

وی تأکید کرد: در سایر گروه‌های هدف که به علت بیماری صعب‌العلاج از لحاظ معیشتی دارای مشکل هستند نیز 433 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده که تا کنون 60 میلیون تومان آن جذب شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه 1400 بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر در استان وجود دارد، افزود: تمامی افراد نیازمندی که به علت بیماری دچار سوءتغذیه هستند و به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، از خدمات برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ب

3083 کودک درهمدان سوء تغذیه دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.