معاون خدمات بیمه کشاورزی استان کرمانشاه با پیش‌بینی بیمه شاخص عملکرد برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان، گفت: کشاورزان برای بیمه شاخص عمل، تا پایان آبان‌ماه مهلت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرشاد صابری معاون خدمات بیمه کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طرح بیمه شاخص عملکرد یا همان تضمین تولید برای نخستین بار امسال در ایران به اجرا در آمده است.

وی در توضیح اجرای طرح بیمه تضمین تولید در مزارع گندم دیم استان، اضافه کرد: بر پایه این طرح براساس میانگین استاندار که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی تهیه شده، سقف تضمین محصولات در هر شهرستان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تولید مزرعه در هکتار توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این طرح تضمین شده است، گفت: این صندوق اگر عملکرد به زیر حد مشخص شده برسد، غرامت مالی را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

صابری با پیش‌بینی بیمه شاخص عملکرد برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان، افزود: ثبت‌نام در طرح بیمه شاخص عملکرد از اول مهرماه امسال برای کشاورزان آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

وی به متغیر بودن حق بیمه اشاره و بیان کرد: شهرستانی که میزان خسارت کمتری را دارد حق بیمه پایین‌ترو شهرستان‌هایی که از نظر میزان خسارت بالا هستند، حق بیمه بیشتری را پرداخت می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اجرا طرح بیمه شاخص عملکرد برای نخستین بار امسال در ایران

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.