مدیر جهاد کشاورزی مراغه از مطالعه و اجرای طرح لایروبی و ساماندهی ۱۵ رشته قنات شاخص این شهرستان در سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: این قنات‌ها در نقاط مختلف این شهرستان در مجموع با دبی ۱۷۳ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز کشاورزی را در مناطق روستایی تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: این قنات‌ها آب ۷۲۷ هکتار از اراضی روستایی و حاشیه شهری با ۶۹۵ بهره بردار را در طول سال فراهم می‌کند.

نریمانی اضافه کرد: از مجموع این قنات ها، قنات روستای سرج با آب دهی ۲۰ لیتر برثانیه و سطح زیرپوشش ۴۵ هکتار و نیز قنات رضاقلی خان روستای تازه کند سفلی با آب دهی ۲۵ لیتر برثانیه و سطح زیرپوشش ۳۰ هکتار نیمه تمام بوده و در حال اجراست.

وی گفت: ۱۳ قنات دیگر نیز در روستا‌های قرجه قیه، حاجی کندی، گل، ورجوی، آغبلاغ فتوحی، گلی کند، زنق، گل تپه، جهانگیر و علویان نیز در سالجاری لایروبی و ساماندهی می‌شود.

وی افزود: هم اکنون از مجموع حدود ۹۹ هزار و ۶۱۴ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان ۲۷ هزار و ۴۴۷ هکتار اراضی آبی و ۷۲ هزار و ۱۶۷ هکتار اراضی دیم است.

نریمانی ادامه داد: امسال از مجموع اراضی آبی، ۲۱ هزار و ۵۲۰ هکتار به صورت اراضی باغی بوده و بقیه آن به صورت زراعی به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: از مجموع اراضی دیم نیز، ۳۸۸ هکتار به صورت باغی و ۷۱ هزار و ۷۷۹ هکتار نیز زیر کشت محصولات زراعی دیم رفته است.

وی افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته حدود ۳۲۲ هزار تن انواع محصولات باغی و ۱۷۹ هزار تن محصولات زراعی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده و می‌شود.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی درشهرستان مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.