مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: هفت طرح تولیدی کشاورزی همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کریمی اصل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از این تعداد سه طرح در زیر بخش امور دام با اشتغال زایی مستقیم هشت نفر و غیرمستقیم 13 نفر با صرف بیش از 16 میلیارد و 320 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این طرح ها در روستاهای عزیز کندی، قلعه جوق و ذوالبین اجرا شده که از این میزان اعتبار، 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارهای دولتی است. 

مدیر جهاد کشاورزی هشترود یادآور شد: به منظور بهره برداری بهینه از منابع آب منطقه و در راستای تحقق اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی، چهار طرح نیز در بخش اداره فنی و زیربنایی با صرف بیش از شش میلیارد و 891 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

کریمی اصل، ادامه داد: این طرح ها شامل سامانه های نوین آبیاری در سطح 65.6 هکتار در 12 روستا، احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی واقع در روستای چراغچی به طول 350 متر، احداث و مسیرگشایی جاده های دسترسی به مزارع روستاهای دهستان های سلوک و قرانقو به طول 17.3 کیلومتر و مرمت و لایروبی یک رشته قنات روستای قاضی کندی با اراضی پایاب 15 هکتار است.

وی گفت: از کل اعتبارهای هزینه شده، سه میلیارد و 313 میلیون ریال از محل کمک بلاعوض دولتی، 2 میلیارد و 354 میلیون ریال به عنوان آورده شخصی و یک میلیارد و 323 میلیون ریال نیز از محل اعتبارهای دولتی پرداخت شده است.

شهرستان هشترود حدود 85 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که پنج هزار هکتار آن را باغات به خود اختصاص داده است. 

در این شهرستان سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم بوده و به علت تولید بیشترین میزان این محصول به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.