نامزد جمال خاشقجی برای شرکت در مراسم یادبود همسرش به زودی راهی لندن می‌شود.

نامزد خاشقجی در مراسم یادبود او در لندن شرکت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی قرار است به منظور حضور در مراسم یادبودی برای همسرش به لندن سفر کند. این در حالی است که نامزد خاشقجی چند روز پیش دعوت دونالد ترامپ برای حضور در کاخ سفید را رد کرد.

قرار است روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و فعالان برجسته‌ در مراسم یادبود جمال خاشقجی در لندن حضور داشته باشند.

روزنامه‌نگار گاردین در خاورمیانه، رئیس پیشین ستون سیاسی دیلی تلگراف و مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا از سخنرانان مراسم یادبود روزنامه نگار عربستانی در لندن خواهند بود.

در ابتدای این ماه دونالد ترامپ از نامزد جمال خاشقجی برای حضور در کاخ سفید دعوت به عمل آورد و وعده داد در صورتیکه عربستان در ماجرای قتل روزنامه نگار عربستانی نقش داشته باشد، پیامدهای ناگواری در انتظار آنها (سعودی‌ها) خواهد بود. با این حال خدیجه چنگیز اعلام کرد تنها در صورتی دعوت رئیس جمهور آمریکا را خواهد پذیرفت که او صادقانه برای روشن شدن ابعاد مختلف این ماجرا تلاش کند.

نامزد جمال خاشقجی در گفتگو با شبکه تلویزیونی هابرترک ترکیه اعلام کرد او دعوت دونالد ترامپ را رد کرده است و اظهار داشت که رئیس جمهور آمریکا درباره تحقیقات مرگ خاشقجی چندان جدی نیست. خدیجه چنگیز به شبکه تلویزیونی هابرترک اعلام کرد خواهان مجازات تمامی کسانی است که از بالاترین سطح تا پایین‌ترین سطح در این جنایت دست داشتند. نامزد خاشقجی همچنین یادآور شد که مقامات سعودی با او تماس نگرفته‌اند و در صورتی که جسد خاشقجی پیدا شود در مراسم خاکسپاری او در عربستان شرکت نخواهد کرد.

به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی مقامات ترکیه خدیجه چنگیز را تحت محافظت 24 ساعته خود قرار دادند. جمال خاشقجی آخرین بار در دوم اکتبر در هنگام ورود به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد. به گفته مقامات ترکیه او پس از ورود به کنسولگری توسط یک تیم سعودی از سوی دولت عربستان مورد شکنجه قرار گرفت و کشته شد.

جمال خاشقجی از منتقدان جدی سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، انگلیس ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار