نامزد روزنامه‌نگار مقتول عربستانی درخواست رسیدگی به پرونده قتل او را به پارلمان اروپا ارائه کرد.

نامزد خاشقجی برای تحقیق درباره قتل وی به پارلمان اروپا متوسل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول عربستانی، درخواست رسیدگی به پرونده قتل او در کنسولگری سعودی در شهر استانبول ترکیه را به پارلمان اروپا ارائه کرد.

در گزارش آناتولی آمده است آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، امروز (سه شنبه) با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر اعلام کرد این نهاد اروپایی درخواست خدیجه چنگیز را برای رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی دریافت کرده است.

تاجانی در ادامه توئیت خود افزود: ما خواهان انجام تحقیقات مستقل و دقیقی در این باره هستیم تا نه تنها عاملان این جنایت بلکه کسانی که دستور قتل خاشقجی را صادر کرده اند، به دست عدالت سپرده شوند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست که از منتقدان سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بود، دوم اکتبر سال جاری میلادی (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. عربستان سعودی پس از 18 روز ادعای بی اطلاعی درباره سرنوشت این روزنامه نگار در نهایت بامداد شنبه گذشته کشته شدن او را در کنسولگری خود در شهر استانبول تأیید کرد. شواهد و قرائن همگی حاکی از آن است که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان صورت گرفته است. همچنین گزارش رسانه های غربی به نقل از منابع اف بی آی مبنی بر آن است که ولیعهد سعودی بر وحشیانه و رعب آور بودن این جنایت تأکید داشته است تا پیامی برای مخالفان خود ارسال کند؛ اینکه هر کجا باشید در امان نخواهید بود. طبق گزارش ها، جسد خاشقجی تکه تکه شده، اما بقایای جسد این روزنامه نگار کشف نشده است.


بیشتر بخوانید| اردوغان: قتل خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود/ عربستان باید به سوال‌های مربوط به این جنایت پاسخ دهد


سران رژیم سعودی مدعی هستند بن سلمان از قتل خاشقجی اطلاعی نداشته است. ادعایی که رسانه ها و سران جهان بر بی اساس بودنش تأکید دارند. از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز در نشست حزب متبوع خود –حزب حاکم عدالت و توسعه– در پارلمان این کشور اعلام کرد قتل خاشقجی از پیش برنامه ریزی شده بوده است و افزود آنکارا مدارک مستدلی برای اثبات این موضوع در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار