دولت انگلیس اعلام کرد سخنان رئیس‌جمهور ترکیه بر ضرورت پاسخ دادن به پرسش‌هایی که درباره کشته شدن خاشقجی مطرح شده است، تأکید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد سخنان اردوغان بر ضرورت پاسخ دادن به پرسش هایی که در خصوص کشته شدن خاشقجی وجود دارد، تأکید می کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات اردوغان، درباره قتل خاشقجی، گفت: تنها سعودی ها می توانند به پرسش هایی که در خصوص پرونده خاشقجی وجود دارد، پاسخ دهند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در یک سخنرانی در پارلمان کشورش، اعلام کرد قتل خاشقجی از پیش برنامه ریزی شده بود.

جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی پس از ربودن خاشقجی، او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی که در طول این مدت از ناپدید شدن جمال خاشقجی اظهار بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار اعتراف کرد که وی  داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار