معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اگر ناتو به سیاست مواجهه (با روسیه) پایان ندهد، بازگشت روابط بین این سازمان و روسیه به روال سابق غیرممکن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت اگر ناتو [سازمان پیمان آتلانتیک شمالی] به سیاست مواجهه [با روسیه] پایان ندهد، بازگشت روابط بین این سازمان و روسیه به روال سابق غیرممکن است.

گروشکو گفت: امروزه بدیهی است که اگر ما به روابط روسیه-ناتو بازگردیم، شاهد هیچ ترمیم و عادی‌سازی (در این روابط) نخواهیم بود مگر آنکه ناتو شیوه مقابله کنونی خود با ما را کنار بگذارد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به بالاترین سطح از زمان جنگ سرد رسیده است. او گفت: مسکو بارها در رابطه با افزایش حضور نیروهای مسلح ناتو در مرزهای خود هشدار داده است که نباید برای هیچ کسی تهدیدی محسوب شود، اما اقداماتی را که منافعش را به خطر بیاندازد، نادیده نمی‌گیرد.

مسکو چندین بار اعتراض خود را نسبت به استقرار نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه اعلام و تاکید کرده است که این حرکت منجر به بروز  یک مسابقه تسلیحاتی جدید خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار