مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرای 141 هزار هکتار طرح نقشه برداری کاداستر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرای 141 هزار هکتار طرح نقشه برداری کاداستر در استان اردبیل خبر داد و افزود: در قالب این طرح امسال 356 هزار هکتار نقشه برداری و تثبیت مالکیت در اراضی ملی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تخریب مراتع، حل اختلافات مردم با منابع طبیعی و تثبیت مالکیت اراضی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: این اداره کل با افرادی که اقدام به تخریب مراتع کنند برخورد قانونی و متعرضان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

هدایت با بیان این مطلب گفت: امسال همانند سال های گذشته اجازه تخریب مراتع به سود جویان داده نشده و ماموران یگان حفاظت بصورت شبانه روزی در حفظ و نگهداری بخصوص جلوگیری از تخریب مراتع آمادگی کامل دارند.

وی مشارکت همگانی برای حفاظت از مراتع استان را خواستار شد و اظهار داشت: همه نهادهای مرتبط باید در این امر اداره کل منابع طبیعی را یاری دهند تا با مشارکت همگانی جلوی تخریب مراتع استان گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین تخریب مراتع در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد مغان اتفاق می افتد، ادامه داد: هر سال در این مناطق شاهد تخریب مراتع بودیم اما امسال با استقرار نیروهای یگان حفاظت و تقویت یگان های حفاظت و مشارکت مردم از تخریب و تصرف مراتع جلوگیری شد.

هدایت اعزام گروه حفاظت از منابع طبیعی به شهرستان ها را یادآور شد و افزود: در هر شهرستان یک گروه مستقر شده و هر هفته هم 2 گروه به بیله سوار مغان برای جلوگیری از تخریب مراتع اعزام می شود.

انتهای پیام/ح

برخورد قاطع با متعرضان به اراضی ملی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.