نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر تلاش برای افزایش حضور مردم در اربعین حسینی، گفت: باید شرایط حضور رایگان مردم را فراهم می‌کردیم تا این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار می‌شد و عظمت مکتب امام حسین(ع) را هر چه بیشتر به جهان معرفی می‌کردیم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین در حسینه بزرگ سنندج برگزار شد؛ ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، گفت:پیاده‌روی اربعین حرکتی است که همه جهانیان از دوست و دشمن را متوجه خود کرده است.
نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود:  پیاده‌روی اربعین که همه جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان می‌توانند در آن شرکت کنند، اجتماعی بین‌المللی است که بدون هیچ‌گونه خشونت و جنگ و تنها آزادگی، اخوت و صفا و بندگی را می‌توان از آن برداشت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اجتماع عزاداران حسینی در اربعین، بزرگترین اجتماع است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد و همه آزادگان احساس می‌کنند این حرکت پرچمی است که می‌توانند پشتش قرار گیرند و از عزت و فطرت بگویند.

وی گفت: دشمنان این حرکت عظیم و خودجوش را ضد خود و موجی علیه استکبار و فساد و صهیونیزم می‌دانند در حالی که همه آزادگان جهان خود را در این کار شریک می‌دانند و مستکبران و ستمگران در مقابل آن ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ‌شاهرودی این حرکت را برای استکبار بسیار خطرناک دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین حرکت قابل توجهی است که روحیه حماسی، شهادت‌طلبی، فداکاری، برادری و اخوت را تقوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) همچنان پس از 1400 سال انسان‌ها را از جهل نجات می‌دهد اظهار کرد: دشمنان از طرق مختلف برای اسلام هراسی تلاش کرده‌اند اما این حرکت و تأثیرات آن به تنهایی همه اندیشه‌های آنها را باطل و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد چرا که در آن پیامی جزو دوستی و برادری نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: برخی افراد تمام داشته‌های خود را در گرو حضور در این مسیر گذاشته‌اند و این ایثار در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.

وی افزود: دشمنان اسلام و ایران از تداوم اربعین حسینی به شدت هراس دارند و با پوشش آن به شدت مخالفند، چرا که نگرانند اگر این واقعه درست پوشش و انتقال داده شود، گرایش به اسلام افزایش پیدا کرده و از طرفداران آنها کاسته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر تلاش برای افزایش حضور مردم در این مراسم خاطرنشان کرد: باید شرایط حضور رایگان مردم را فراهم می‌کردیم تا این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار می‌شد و عظمت مکتب امام حسین(ع) را هر چه بیشتر به جهان معرفی می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان این حرکت را برای کشور مفید دانست و گفت: آنچه ما را در برابر دشمنان نگه داشته، روحیه مقاوت بوده که اگر این روحیه از بین برود، با هیچ پول و هیچ اقدامی نمی توان آن را بازیافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی به شور ایجاد شده و تغییر روحیه مردم در پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین یکی از بهترین مراسم‌های ماه محرم و صفر است و هرکس در مسیر این پیاده‌روی قرار می‌گیرد، در برابر ذلت و فساد ایستادگی می‌کند و اگر با عشق ابا عبدالله الحسین(ع) گره بخورد، زندگی و آخرتش بهشتی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان متذکر شد: زائران نباید این اقدام را پیاده‌روی صرف تلقی کنند بلکه باید بدانند هدف بزرگی در پیش دارند و رفتار و گفتار و کردار خود را با امام حسین(ع) و مکتب او وفق دهند.

انتهای پیام/م

پیاده‌ روی اربعین ،اجتماعی بین‌المللی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.