گروه‌های اسلامی وابسته به انجمن مسلمانان آمریکا با تشکیل کمپینی بیش از ۴۰ هزار دلار جمع‌آوری و به خانواده قربانیان حادثه تیراندازی پیتسبورگ اهدا کردند.

کمک ۴۰ هزار دلاری جامعه مسلمانان آمریکا به قربانیان حادثه تیراندازی پیتسبورگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، در پی وقوع تیراندازی در کنیسه پیتسبورگ، دو گروه اسلامی وابسته به انجمن مسلمانان آمریکا، با تشکیل کمپینی بیش از 40 هزار دلار جمع‌آوری و به خانواده قربانیان این حادثه ناگوار اهدا کردند.

در نخستین ساعات راه‌اندازی این کمپین، بیش از 25 هزار دلار جمع‌آوری شد و در حال حاضر، این کمک به حدود 50 هزار دلار رسیده است.

گفته می‌شود این کمپین همچنان فعال است و کمک‌های مالی خود را بین خانواده قربانیان حادثه پیتسبورگ تقسیم می‌کند.

همزمان با راه اندازی این کمپین، جامعه مسلمان آمریکا بیانیه‌ای با این مضمون منتشر کرد: «جامعه مسلمانان آمریکا دست خود را برای کمک به  مجروحان و خانواده قربانیان یهودی این حادثه دراز کرده است. همانطور که دین به ما دستور داده است ما پاسخ شر را با نیکی می دهیم و پیام محبت خود را برای آن ها ارسال می کنیم.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «ما امیدواریم از این طریق پیام اتحاد را به گروه های مسلمان و یهودی ارسال کنیم تا از این پس شاهد هیچ نفرت و خشونتی نباشیم. ما دعا می‌کنیم که این راه، احساس امنیت و صلح را به جامعه یهودی و آمریکایی که تا حدودی متزلزل شده بود، بازگرداند.»

این کمک هزینه با همکاری جامعه [غیرانتقاعی] مسلمانان آمریکا و مرکز اسلامی پیتسبورگ در اختیار خانواده قربانیان این حادثه تیراندازی قرار گرفته است.

پیش از این نیز، یهودیان پیتسبورگ نیز با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، او را به نژادپرستی محکوم کردند و از استقبال از او سر باز زدند.

روز شنبه «رابرت گرگوری بورز» ۴۶ ساله با تیراندازی در کنیسه‌ای در پیتسبورگ، 11 تن را به کام مرگ کشاند. ترامپ عامل این تیراندازی را دیوانه خواند و مجازات مرگ را برای او مناسب دانست. با این حال ترامپ پس از انتشار پیامی توئیتری درباره حادثه تیراندازی پیتسبورگ به سرعت توئیتی درباره مسابقات جهانی بیسبال منتشر کرد و به شدت مورد انتقاد کاربران رسانه‌های اجتماعی قرار گرفت.

ترامپ همواره به دلیل محکوم نکردن نژادپرستی در آمریکا از جمله آنچه در شارلوتسویل رخ داد، مورد انتقاد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار