شهردار «پیتسبورگ» از دونالد ترامپ به دلیل ارائه پیشنهاد مستقر کردن نگهبانان مسلح در کنیسه‌ها انتقاد کرد.

انتقاد شهردار پیتسبورگ از اظهارات ترامپ درباره مسلح کردن اماکن مقدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «بیل پدوتو»، شهردار پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود تجهیز اماکن مقدس به اسلحه می‌تواند مانع از وقوع تیراندازی در آینده شود، انتقاد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» گفت: من فکر نمی‌کنم که این مشکل با قرار دادن نگهبان های مسلح در کنیسه ها، مساجد، کلیساها و حتی مدارس حل شود. به نظر من ما با یک شخص بی عقل مواجه هستیم که به صورت غیرمنطقی رفتار می کند. ما باید از وقوع این رفتارهای غیرعقلانی در آینده جلوگیری کنیم.

شهردار پیتسبورگ به صورت مستقیم خواستار ایجاد تغییراتی در قوانین مرتبط با استفاده از اسلحه نشد؛ اما اعلام کرد که از جمله حامیان مقابله با استفاده از سلاح های غیرقانونی است.

بر اثر تیراندازی مرگبار روز شنبه در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا 11 نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این تیراندازی در کنیسه یهودیان رخ داده است. عامل تیراندازی یک فرد 46 ساله بود.

دونالد ترامپ در واکنش به این تیراندازی مرگبار اعلام کرد این یک حمله به کل بشریت بود. وی همچنین در مصاحبه با خبرنگاران حاضر نشد به وجود نقص‌هایی در قوانین حمل سلاح در آمریکا اذعان کند و مدعی شد آنچه در پیتسبورگ رخ داد، هیچ ارتباطی با قانون آزادی حمل سلاح نداشت و این کنیسه باید از محافظین مسلح برخوردار می بود.

اما این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از قانون آزادی حمل سلاح حمایت می‌کند. پیش از این نیز به دنبال وقوع تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در فلوریدا که 17 کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت، رئیس جمهور آمریکا خواستار مسلح کردن معلمان شده بود. وی گفته بود اگر یک معلم در این مدرسه اسلحه داشت، این تیراندازی مرگبار رخ نمی داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار