مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با سازمان بهداشت جهانی، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) و جامعه سم شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه (APAMT) همکاری دارد.

مرکز تحقیقات سم شناسی همکاری تنگاتنگی در راستای اجرای طرح های تحقیقاتی با مراکز علمی و بین المللی داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید هادی موسوی رئیس مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور اعضای هیات علمی متخصص و مجرب در این مرکز موجب ایجاد فرصت برای اجرای تحقیقات بالینی شده است.

وی افزود: در شش سال اخیر ۱۴۳مقاله توسط اعضای این مرکز تدوین و در پایگاه‌های ملی و بین المللی به چاپ رسیده و۸۹ مقاله از این تعداد در پایگاه علمی ISI نمایه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ارتقای دانش مستند سم شناسی پزشکی، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق کنترل سموم، پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان بموقع و اختصاصی مسمومیت ها، ارتقای دانش و مهارت تحقیق (تربیت پژوهشگر در زمینه سم شناسی پزشکی)، ارتقای دانش عمومی و تخصصی در زمینه مسمومیتها، ارتقای توانمندی‌های علمی و مهارت‌های عملی کلیه اعضای مرکز و بروز رسانی روش‌های تشخیصی و درمانی مسمومیت‌ها و سوء مصرف دارو‌ها از برنامه‌ها و اهداف این مرکز به شمار می‌رود.

 موسوی گفت: در حال حاضر ۱۵ عضو هیات علمی با این مرکز همکاری دارند.

وی افزود: با تلاش اعضای هیات علمی در حال حاضر ضریب نفوذ مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی ۲۲ است.

رئیس مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این مرکز طرح‌های تحقیقاتی مشترکی را با دانشگاه‌های ادینبورگ و نیوکاسل انگلستان به اجرا رسانده است.

موسوی گفت: در سال‌های اخیر ۷ عنوان کتاب به همت اعضای هیات علمی این مرکز تالیف و منتشر شده است که، می‌توان به مسمومیت طب داخلی هاریسون، مسمومیت‌های کودکان و اعتیاد و عوارض سوء مصرف مواد اشاره کرد.

انتهای پیام // ف. ک


همکار‌ی مرکز سم شناسی با مراکز بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.