مهمترین اخبار ادبیات از ۵ تا ۱۱ آبان ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهمترین رویدادهای حزه ادبیات در هفته ای که گذشت را در این گزارش مطالعه کنید.

اعلام برنامه‌های جهاد دانشگاهی در بیست و ششمین هفته کتاب

عادل تقوی رئیس انتشارات جهاد دانشگاهی درباره برنامه‌های این سازمان در بیست و ششمین هفته کتاب گفت: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی این سازمان برنامه‌هایی را برای این دوره از هفته کتاب در نظر گرفته‌اند که مهم‌ترین برنامه، برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی «کتاب سال دانشجویی» است و همزمان با هفته کتاب و در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه ۲۸ آبان در تالار فردوسی دانشگاه تهران با شعار «ربع قرن با دانشجو، ۲۵ سال نشر دانایی» برگزار خواهد شد.

تقوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه‌ها عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان برگزاری مراسم جشن کتاب در دانشگاه‌ها و نمایشگاه عرضه کتاب‌های دانشگاهی همزمان با اختتامیه کتاب سال دانشجویی است که با حضور ناشران دانشگاهی برگزار خواهد شد.

مصطفی فیض درگذشت

مصطفی فیض از محققان و پژوهشگران حوزه کتاب و ادبیات و از نوادگان آیت‌الله حاج آقا میرزا محمد فیض، احیاگر مدرسه فیضیه قم محقق، پژوهشگر و نویسنده درگذشت.

این نویسنده که در عرصه ادبیات و معرفی شعر انقلاب اسلامی کوشش وافری داشت، با تالیف کتاب‌های «حال اهل درد»، «توصیف خاکیان از آفتاب» و «چراغ عجم» آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

وی با تالیف «توصیف خاکیان از آفتاب» و «چراغ عجم»، نشان داد شعر سیاسی دوره پهلوی در انحصار جریانات غیرمذهبی و مارکسیستی نبوده و نیز گوشه‌ای از عشق و علاقه بی‌حد سرایندگان این اشعار به امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی را بازگو کرد همچنین با تدوین «حال اهل درد»، خاطرات حمید سبزواری پدر شعر انقلاب را ماندگار ساخت.ِ

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار