معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به عدم اعتقاد دستگاه‌های دولتی به مسائل پژوهشی، گفت: نوآوری با اقتصاد نفتی به دست نمی‌آید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سورنا ستاری عصر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با محوریت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در اقتصاد دانش بنیان، اظهارکرد: اقتصاد دانش‌بنیان برای رشد نیازمند نیروی انسانی مستعد است.

ستاری با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید یک اکوسیستم پژوهشی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان در این استان ایجاد شود، افزود: معتقدیم که ایجاد اکوسیستم دانش محور با پول ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم حاکمیتی و دولتی اعتقاد چندانی به مسائل پژوهشی ندارد، گفت: نوآوری و خلاقیت در این حوزه با اقتصاد مبتنی بر نفت به دست نمی‌آید بلکه باید بر روی گزینه‌های همانند کارآفرینی، نیروی انسانی و کسب و کار سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با اختیاری که مقام معظم رهبری به دولت داده به افراد کارآفرین و استارت آپ‌ها معافیت سربازی داده می‌شود.

وی ایده شهر هوشمند را از مهمترین اهداف بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری عنوان و تصریح کرد: در اجرای این طرح توان علمی دانشگاهیان و دانش پژوهان می‌تواند نتایج موثری را به دنبال داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه اعتبارات مالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای توسعه فناوری و گسترش در کشور است، افزود: تا زمانی که بخواهیم از طریق نفت درآمدزایی کنیم در بحث اقتصاد دانش بنیان شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

انتهای پیام/پ

 

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.