دبیر کارگروه آب و سامانه‌های آبیاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تغییر نگرش و باور نجات دریاچه ارومیه باید در جامعه همه گیر شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛توکلی دبیر کارگروه آب و سامانه‌های آبیاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه بررسی چالش‌ها و راهکار‌های اجرایی طرح احیای دریاچه ارومیه و انتقال یافته‌های تحقیقاتی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و جمعی از معاونین و مدیران سازمان و گروه پژوهشگر مروجان ارشد وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهارکرد: اقدامات ترویجی باید به عنوان نیروی پیشران موثر واقع شود و هدف همه ما هم افزایی بیشتر در جهت مدیریت مصرف آب کشاورزی و حفظ منابع آبی و خاکی است.

نوری مشاور معاون ترویج، مدیر و هماهنگ کننده ملی پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: در کشور ۱۳۰۰ مرکز جهاد کشاورزی دهستان در سطح کشور وجود دارد که به ازای هر مرکز، باید یک پژوهشگر و معین باید وجود داشته باشد که در استان آذربایجان غربی ۶۳ مرکز خدمات جهاد کشاورزی وجود دارد که ۶۹ نفر محققین معین در این مراکز فعالیت می‌کنند که این استان از این نظر در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی با تاکید بر انتقال دانش و اطلاعات موجود به مراکز جهاد کشاورزی دهستان و عرصه‌های تولیدی بهره برداران، اضافه کرد: مروجین در بخش کشاورزی افزایش ضریب خوداکتفایی محصولات کشاورزی مانند گندم، شکر و دانه‌های روغنی، کیفیت تولید و کمیت تولید سطح زیر کشت را بررسی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: حفظ و پایداری این حرکت از وظایف اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. اطلاع رسانی شایسته‌ای از اثربخشی کار‌هایی که دارد انجام می‌شود صورت نمی‌گیرد، که در این راستا برنامه‌ای در اختیار معاونت پژوهشی به منظور انعکاس مناسب در سطح جامعه، قرار داده شده است.

در بخش دیگری از این نشست، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت محققان معین و ارتباط با پژوهشگر مروجان استان پرداخت؛ سپس سایر اعضای گروه پژوهشگر مروجان ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی حاضر در جلسه به بیان پیشنهادات و راهکار‌های خود در خصوص توانمند سازی تولید کنندگان و ایجاد بستر مناسب به منظور انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران پرداختند.

لازم به ذکر است که گروه پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین کارگروه آب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سفر دو روزه به آذربایجان غربی از طرح‌های اجرایی احیای دریاچه ارومیه و انتقال یافته‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی در سطح شهرستان‌های نقده، بوکان، مهاباد و ارومیه بازدید بعمل اوردند.

انتهای پیام/م

فعالیت 1300 مرکز جهاد کشاورزی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.