مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری درسطح ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فیض اله شمس مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته به میزان ۴۸۷۵ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری بارانی و قطره‌ای تجهیز شد که در سال جاری نیز درسطح ۱۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان این طرح‌ها اجرا شده است و همچنان ادامه دارد.

شمس افزود: در سال جاری برای اجرای ۶۲۵۰ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار برنامه ریزی شده است که روند اجرای آن در سال‌های اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شدت گرفته شده و برای اجرای آن هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارند و سازمان جهاد کشاورزی آماده اجرای کلیه طرح‌های پیشنهادی از طرف بهره برداران عزیز است.

وی با اشاره به مزایای طرح‌های تجمیعی از جمله مدیریت یکپارچه آبیاری و بهره برداری از اراضی؛ کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی مصرف آب، اضافه کرد: سیاست سازمان اجرای طرح‌های تجمیعی در سطح استان بوده و پروژه‌های تجمیعی در حال اجرا واقع درروستا‌های دریاس، توت آغاج، کوسه کهریز شهرستان مهاباد، بابا احمد شهرستان چالدران، روستا‌های بالو و حصار بهرام خان در ارومیه می‌باشند که همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول ادامه داد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب، باعث افزایش تولید و کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/م

اجرای آبیاری نوین کشاورزی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.