رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از شناسنامه دار شدن اسب «کُرد» خبر دادو گفت:اسب کرد از نژادهای برتر کشور است .

اسب کرد از نژادهای برتر کشور استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه  امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری است و  سالانه ۴۰۰۰ تن عسل و ۳۶ هزار تن گوشت قرمز  ۶۳ هزار تن گوشت سفید و ۳۳۵ هزار تن تولید شیر در استان تولید می شود.

شهبازی به نژادهای برتر دامی استان اشاره کرد و بیان داشت: اسب کرد از نژادهای برتر کشور است و اقدامات شناسنامه‌دار کردن آن در دست اقدام است، همچنین دام سنجابی از نژادهای برتر دامی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: گوسفند نژاد سنجابی یکی از برترین نژادها در ایران است که دارای گوشت و شیر با کیفیتی بوده و بسیار مورد توجه کشورهای عربی قرار گرفته  ایستگاه تحقیقات کشاورزی و علوم دامی طرح ملی اصلاح نژاد سنجابی در سال گذشته به مرکز غرب کشور تبدیل شد و اصلاح ۵ نژاد برتر دنیا در دست اقدام است.

وی بیان داشت: ۶۹ درصد کل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهادکشاورزی استان جذب شده که ۵۲ درصد آن مختص به دامپروری است.

انتهای پیام/ز


۶۹ درصد کل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهادکشاورزی استان جذب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.