رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری افرادی که به بهانه افزایش عضو در کانال‌های تلگرامی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمدنژاد، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی توسط افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس، قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران، افزود: کارآگاهان پلیس فتا متهمان را که به بهانه فروش نرم افزاری برای افزایش عضو از کاربران فضای مجازی در محیط تلگرام از آنان کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی کردند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: متهمان با راه اندازی کانال‌های هک از جمله miladapexhack اقدام به تبلیغ افزایش ممبر کانال‌های تلگرامی می‌کردند و با هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی به اطلاعات بانکی آنان دسترسی پیدا می‌کردند.

وی افزود:متهمان که تاکنون از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرده اند در استان‌های مازندران، تهران و اصفهان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

محمد نژاد گفت: متهمان علاوه بر این که با تبلیغ فروش نرم افزار افزایش عضو از طعمه‌های خود مبلغ ۵۰۰ هزار ریال دریافت می‌کردند با هک اطلاعات بانکی کاربران نیز اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنان می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: متهمان که تاکنون به بیش از ۱۰۰ حساب‌بانکی در کل کشور دسترسی پیداکرده و مبالغی را نیز از این طریق به صورت غیرمجاز از حساب کاربران برداشت کرده بودند، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدنژاد از کاربران خواست هنگام خرید‌های اینترنتی به آدرس درگاه‌پرداخت توجه کنند تا گرفتار فیشینگ نشوند، زیرا کلاهبرداران از این طریق اقدام به دریافت‌اطلاعات حساب‌بانکی شما خواهند کرد.
انتهای پیام/ک


دستگیری کلاهبرداران  اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.