معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد از افتتاح نخستین کانون سلامت شهرستان بافق خبر داد و گفت: ایجاد این کانون مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در امر همه جانبه سلامت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن لطفی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در مراسم افتتاح کانون سلامت مبارکه بافق گفت: این کانون برای نخستین بار در شهرستان بافق و شهرستان‌های استان یزد افتتاح شد و همزمان با این افتتاحیه در ۶ نقطه دیگر شهر یزد در حال اجراست.

لطفی افزود:کانون‌های سلامت طبق مصوبه قانونی وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان در محلات شهری و روستایی راه اندازی می‌شود.

وی  ایجاد این کانون سلامت را مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در امر همه جانبه سلامت اعم از سلامت جسم، روح و سلامت اجتماعی و معنوی عنوان کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: تاکنون این اقدام در ۲۲ نقطه استان یزد آغاز شده و در مرز افتتاح است و در شهرستان بافق نیز ۱۴ کانون طراحی شده و تا دهه فجر تمامی آن‌ها افتتاح می‌شود.

 لطفی به تشریح چگونگی فعالیت این کانون پرداخت و افزود: مردم در یکی از گروه‌های موضوعی عضو می‌شوند و با انتخاب یک نفر به عنوان سرخوشه اصلی مشکلات محله نیازسنجی می‌شود و در مجمع سلامت محله به تصویب می‌رسد و پس از آن با مجمع سلامت شهرستان ارتباط می‌گیرد و در صورت نیاز به استان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ی

کانون سلامت مبارکه بافق راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار