عضو شورای شهر تهران با اشاره به فروش یک زمین 920 متری با قیمتی بسیار فراتر از نرخ واقعی خواستار ورود سازمان بازرسی به این موضوع شد.

خبرنگار: کاظمی/فروش زمین 45 میلیارد تومانی به قیمت 95 هزار میلیارد تومان / سازمان بازرسی ورود کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود نسبت به رسیدگی و گزارش معاملات بانک شهر و شهرداری تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: عدم رسیدگی به تخلفات گذشته مسیر شفاف سازی شورای تهران را مخدوش می‌کند، لذا شاهدیم که شهرداری امروز با بدهی چندین هزار میلیاردی و معاملات صوری بانک شهر، شهرداری و کارگزاری‌های زیرمجموعه آن در خرید و فروش هولوگرام و به عبارتی پیش‌فروش شهر ایجاب می‌کند تا سازمان بازرسی شهرداری کیفیت معاملات ذیل را بررسی کند.

وی با اشاره به گزارش بند 7 حسابرسی بانک شهر که در وبسایت سازمان بورس قابل مشاهده است، افزود: در دوم اسفند سال 95 وامی به مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان جهت خرید و تهاتر عوارض ساختمانی و تراکم و ملک به شخصی حقیقی پرداخت شده و همزمان همین مبلغ وام نیز از بانک آینده به شرکت‌های کارگزاری وابسته به بانک شهر پرداخت شده که در این ارتباط مبایعه نامه‌ای وجود ندارد.

خداکرمی با بیان اینکه در 10 آبان 93 قرارداد زمینی به مساحت 920 متر و مبلغ 950 هزار میلیارد ریال بسته شده است، گفت: بخشی از آن تهاتر ملک و هولوگرام بوده و در صورتی این مبلغ پرداخت شد که قیمت کارشناسی آن 45 میلیارد تومان بوده است و این معامله بین فروشنده حقیقی و کارگزاری جهان وابسته به بانک شهر به ثبت رسیده است.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود تا سازمان بازرسی کیفیت معاملات فوق را استخراج کرده و اگر تخلفی صورت گرفته آن را به افکار عمومی اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار