یک نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی آقازاده نیست، گفت: آقای اسلامی با نمایندگان اهل تعامل است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی آقازاده و از جریان خاصی نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نمایندگان محترم، ما امروز در حال تصمیم‌گیری برای وزارتخانه ای بسیار مهم در عرصه عمران و آبادانی کشور هستیم، این وزارتخانه ۱۷ معاون دارد و گستردگی این حوزه ها به این معناست که هر کدام از آنها به تنهایی یک وزیر هستند.

وی در مورد اهمیت انتخاب وزیر برای وزارت خانه مذکور و اهمیت وزارت راه عنوان کرد: حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و حوزه شهرسازی و راه های روستایی حوزه‌های بسیار بزرگی هستند و فردی که قرار است مسئول این وزارتخانه شود باید دانش کافی داشته باشد و فهم مناسب را در این زمینه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره سوابق و توانمندی اسلامی اذعان داشت: اسلامی یک نیروی جهادی است و نشان داده در تمام مسئولیت‌های پیشین خود موفق بوده و هیچ رانتی نداشته و برحسب لیاقت و توانمندی های خود به این مناصب رسیده است و بر همین اساس امروز به عنوان گزینه وزارت راه مطرح شده است.

کوچی درباره شرایط افراد موردنظر برای تصدی وزارت راه اظهار کرد: فرد مورد نظر برای وزارت خانه باید اول دانش کار داشته باشد و سپس تعهد آنها مطرح شود. اسلامی در حوزه آموزش عالی، مدارک و مدارک معتبر را مهمی را دانشگاه های مهم جهان اخذ کرده‌ و تجربه مدیریتی ارزنده‌ای داشته است که تمام آن نشان دهنده توانایی ایشان در این حوزه است.

وی افزود: پست هایی چون معاون مهندسی و طرح های توسعه صنایع دفاع، مدیرعامل شرکت هسا، قائم مقام سازمان صنایع هوافضا، نماینده مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، استاندار مازندران، عضویت در شورای عالی شهرسازی به نمایندگی از وزارت دفاع و عضویت در شورای عالی سیاست‌گذاری هواپیمایی نیز حضور داشته است.

وی درباره توانایی های گزینه پیشنهادی برای وزارت راه اذعان داشت : مناصب ایشان، نشان دهنده توانایی بالای اسلامی در زمینه های مدیریتی است. ما در کمیسیون عمران چهار جلسه با ایشان برگزار کرده‌ایم و نمایندگان کمیسیون عمران نقطه نظرات خود را مطرح کردند و تکالیف برنامه ششم را که برعهده وزارت راه و شهرسازی است، مطرح شد و آقای اسلامی هم با اشاره به برنامه‌های بالادستی و برنامه های وزارتخانه نظرات خود را بیان کرد و مورد اعتماد نمایندگان قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره نحوه تعامل اسلامی با مجلس تصریح کرد: رویکرد ایشان در نحوه تعامل با مجلس و نمایندگان است که ارتباط خوب و صمیمی دارد و به کمیسیون‌های مجلس توجه زیادی دارد، حتما موفق خواهد بود و ایشان هم به این ویژگی مسلط هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفمند بودن برنامه وزیر برای بافت فرسوده عنوان کرد: با توجه به این که نزدیک به چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور ما در بافت‌های فرسوده زندگی می کنند و هر سال باید طبق برنامه توسعه، یک میلیون واحد مسکونی تولید شود و ما سالانه در بهترین شرایط ۴۰۰ هزار واحد تولید کرده ایم و این یعنی نه تنها نیاز های سال های گذشته تامین نشده بلکه هر سال هم نیازهای جدید به این حوزه اضافه می‌شود.

وی افزود: ما در بخش پروژه‌های ناتمام ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های ناتمام داریم و نمیتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و اسلامی هم با توجه به همین موارد بناست تا با تامین بودجه از طریق فاینانس و جلب اعتماد بخش خصوصی این پروژه ها را تکمیل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار