رئیس مرکز آمار ایران گفت: با مدیریت اقتصادی فعلی کشور و مدیریت محافظه‌کارانه اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود، امروز نیازمند تغییر مدیریت در برخی بخش‌ها و تحرک و پویایی مدیران هستیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  امیدعلی پارسا عصر  رئیس مرکز آمار ایران   امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برگرداندن جرأت و ریسک به مدیران یک نکته کلیدی است، گفت: باید مدیران از ظرفیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری در جذب سرمایه‌گذار نهایت استفاده را بکنند و همچنین با همگرایی، موانع سرمایه‌گذاری را از پیش پای خود بردارند.

رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: بر اساس آخرین آمار چهارمحال و بختیاری در نرخ تورم نقطه‌ای رتبه پنجم و در نرخ تورم ماهانه دارای رتبه بیستم کشوری است.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی باید با هدف باز کردن گره‌ها و اختلافات پروژه‌های بزرگ برگزار شود، تاکید کرد: به‌طور مثال تصمیم‌گیری در رابطه با بستن چاه‌های غیرمجاز که یک موضوع کاملاً حیاتی است و گاهی مشاهده می‌شود که این موضوع و موضوعات این‌چنینی در بروکراسی اداری دچار مشکل شده‌اند، باید در ستاد اقتصاد مقاومتی انجام شود.

پارسا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در 142 شاخص در دو بُعد رشد اقتصاد پویا و تاب‌آوری اقتصادی گنجانده شده است، افزود: تاب‌آوری و رشد اقتصادی در کشور از سال 84 تا 94 با رشد منفی روبرو بوده است اما پس از سال 1394 با روند افزایشی در این دو مقوله روبه‌رو بودیم.

رئیس مرکز آمار ایران اضافه کرد: از سال 1391 در بحث اقتصاد دانش‌بنیان با روند کاهش مواجه بودیم، اما به‌مرور از سال جاری این روند رشد افزایشی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون داشتن مدیران جهادی، متعدد و متخصص امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: با مدیریت فعلی کشور و مدیریت محافظه‌کارانه اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود و با توجه به مشکلات کشور و فشارهای بیرونی امروز نیازمند تغییر مدیریت در برخی بخش‌ها و تحرک و پویایی مدیران هستیم.

 رئیس مرکز آمار ایران راه‌اندازی باشگاه‌های سرمایه‌گذاری را راهی برای توانمندسازی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است نه بخشنامه و حرکت لاک‌پشتی مدیران مانعی برای تحقق تصمیمات پایدار در اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/س

سفر رییس سازمان آمار به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.