المنار گزارش داد سفر علنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سلطان نشین عمان از جمله تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

المنار: سفر نتانیاهو به عمان یکی دیگر از موارد علنی عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، سفر علنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سلطان نشین عمان از جمله تلاش ها برای عادی سازی روابط با این رژیم است که پس از تماس‌ها و تلاش‌های سری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با این رژیم صورت می گیرد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی با اشاره به سفر علنی بنیامین نتانیاهو به سلطان نشین عمان که به دعوت سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان صورت گرفت افزود: این سفر در پی تماس های طولانی بین دو طرف و بدون اعلام قبلی انجام شد و اولین سفر نتانیاهو به عمان پس از به قدرت رسیدن در اسرائیل به شمار می رود. سلطان قابوس، نتانیاهو، همسر او و هیأت همراه وی را که شامل یوسی کوهن، رئیس سازمان (جاسوسی) موساد و مئیر بن شابات، رئیس سازمان امنیتی رژیم اشغالگر می شد به حضور پذیرفت. شمار دیگری از مسئولان امنیتی و نظامی نیز جزء هیأت همراه نتانیاهو بودند.

در ادامه گزارش آمده است: سلطان نشین عمان هیچ رابطه دیپلماتیکی با اسرائیل ندارد و این اولین سفر یک مقام رژیم صهیونیستی در این سطح به سلطان نشین عمان در بیست و دو سال گذشته به شمار می رود. اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال 1994 به سلطان نشین عمان سفر کرد. شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی نیز در سال 1996 به عنوان معاون نخست وزیر به سلطان نشین عمان رفت. طرفین در همان سال توافقنامه‌ای برای افتتاح دفاتر نمایندگی تجاری امضا کردند اما عمان اواخر سال 2000 چند هفته پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین، این دفاتر را بست.

گزارشگر در ادامه با اشاره به روند پنهانی عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: معمولا سفرهای مقامات رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی به صورت مخفیانه و سری انجام می شود. بر همین اساس پخش تصاویر نتانیاهو و هیأت همراه وی در کنار سلطان قابوس که کمتر در رسانه ها ظاهر می شود، بسیار قابل و جالب توجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۰۰:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
همین بک موردراکم داشتیم.بی خودنیست که می گویندبیشتراعراب بزدل وترسوهستند.سلطان هم دیگرخودش رافروخت.ننگ برشما
آخرین اخبار