جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه از سفر مخفیانه نتانیاهو به عمان و دیدار وی با پادشاه این کشور استقبال کرده و ادعا کرد این دیدار گامی سازنده برای پیشبرد تلاش‌های آمریکا در زمینه صلح است.

استقبال فرستاده آمریکا در خاورمیانه از سفر مخفیانه نتانیاهو به عمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه از سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدار وی با سلطان قابوس، پادشاه این کشور استقبال کرد.

جیسون گرینبلات در واکنش به این دیدار اعلام کرد: «ما از گرم شدن روابط میان دوستانمان در منطقه و گسترش همکاری‌های آن‌ها استقبال می‌کنیم.»

فرستاده آمریکا مدعی شد: «این گامی سازنده برای پیشبرد تلاش‌های ما در زمینه صلح است و برای ایجاد فضای مبتنی بر ثبات، امنیت و رفاه بین اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و همسایگان آن‌ها ضروری است. منتظریم بیشتر شاهد دیدار‌هایی مانند این باشیم.»

پیش از این نشریه صهیونیستی هاآرتص در خبری اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفری مخفیانه به عمان با سلطان قابوس، پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان نیز در واکنش به انتقاد‌ها از سفر نتانیاهو به عمان گفت این سفر به درخواست طرف مقابل بوده است.

او در پاسخ به سؤال مجری الجزیره که پرسید «چرا نتانیاهو به عمان سفر کرد؟»، گفت: «آیا این مسئله برای عمان ممنوع است، اسرائیل یکی از دولت‌های خاورمیانه است. نتانیاهو خواست نظرات خود در ارتباط با این اختلافات را مطرح کند و جناب سلطان قابوس از آن استقبال کرد.»

انتهای پیام/

واکنش مقام آمریکایی به سفر مخفیانه نتانیاهو به عمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار