نماینده مجلس گفت: اگر وضع اقتصاد به این صورت است، قسمتی از آن به عملکرد دژپسند و دوستانش برمی‌گردد.

بخشی از مشکلات امروز کشور به عملکرد دژپسند و دوستانش برمی‌گرددبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  یحیی کمالی پور، نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فرهاد دژپسند گفت: همه ما می‌دانیم که گذشته چراغ راه آینده ماست. برای تشخیص توانایی‌های ایشان بهتر است بیاییم کارنامه آقای دژپسند را در سازمان برنامه و بودجه مدنظر قرار دهیم.

کمالی پور با بیان اینکه مردم باید نتیجه عملکرد ما و شما را ببینند، اظهار کرد: آقای دژپسند شما ماده ۳۰ برنامه بودجه کشور را خوب می‌دانید. تفریق بودجه نشان می‌دهد شما و دوستانتان به جای استقراض، از بانک پول دریافت کرده اید و درآمد‌های حاصل از فروش ارز را بدون اجازه مجلس خرج کسر بودجه کردید. آیا باید به این نتیجه رسید که شما در این برهه و این میزان از مشکلات در کشور نقشی نداشتید؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خطاب به دژپسند گفت: شما می‌خواهید اقتصاد بیمار این مملکت را نجات دهید؛ ای کاش به جای ۵۰ صفحه، تنها ۵ صفحه داشتید که بتوانید به کمک آن، مشکلات را حل کنید. آنچه را که شما در برنامه هایتان اعلام کردید و گفتید باید این اصلاحات انجام شود با کدام دلیل علمی و عملی در این ۵۰ صفحه برنامه پیشنهادی شما مطرح شده است.

کمالی پور با تاکید بر اینکه به عنوان یک نیروی مستقل اعلام می‌کنم که دژپسند نمی‌تواند گره‌های کور اقتصاد را باز کند و دوای درد این اقتصاد بیمار باشد، افزود: من به شما اطمینان خواهم داد که اگر وضع اقتصاد امروز به این شکل است، قسمتی از آن به دژپسند و دوستانش بر می‌گردد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: کاری کنید این تصمیم موجب رضایت خداوند و مردم باشد. شما دکترای اقتصاد دارید؛ در طول‌ سال‌های اخیر با گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی مواجه بوده‌ایم؛ شما در برنامه خودتان حرف‌های خوبی زدید، آیا از شما برای حل مشکلات استفاده نکردند یا به حرف‌های شما توجهی نداشتند؟ آنچه را شما در برنامه‌هایتان به آن اشاره کرده اید یکی بحث بانک‌ها، بحث بیمه‌ها و اصلاح ساختار‌هاست، اما در برنامه‌های خودتان تنها به این موارد اشاره کرده‌اید که باید این کار‌ها انجام بشود یا باید این اصلاحات اصلاح بشود. سوال این است که کدام برنامه علمی، عملی و کدام راهکار پیشنهادی، در ۱۵۰ صفحه برنامه شما مشاهده می‌شود؟

کمالی پور با بیان اینکه من اطمینان دارم که ما نباید کاری بکنیم که یک یا دو ماه بعد بیایم و طرح سوال و استیضاح داشته باشیم، اظهار کرد: ما نباید کاری کنیم که بعدها از انجام آن حسرت بخوریم. امروز اعلام می‌کنم آقای دکتر دژپسند به عنوان چهره سیاسی نمی‌توانند گره‌های کور اقتصادی کشور را باز کنند؛ اگر اقتصاد ما این است؛ اگر وضعیت ما این است قسمتی از آن به دلیل عملکرد آقای دکتر دژپسند و دوستانشان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

کمالی پور با طرح این سوال که آیا شما از عملکرد دژپسند در حوزه عملکرد خودش، راضی هستید، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امیدوارم که در این فضا تصمیمی بگیریم که این تصمیم روح و روان مردم شریف و نجیب ایران را به آرامش بکشاند؛ بیاییم در این فضا تصمیمی بگیریم که خواسته شما و کسانی است که شما را انتخاب کردند؛ امروز تمام چشم‌ها و نگاه‌ها به تصمیمی است که شما می‌گیرید و کاری کنید که این تصمیم موجب رضایت خدای متعال و ثانیاً رضایت مردم باشد و آنچه که خیر و صلاح این مردم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار