وزیر پیشنهادی وزارت کار گفت: به عنوان یک مسلمان وقتی می‌شنوم، در وزراتخانه‌ای پستی خرید و فروش می‌شود، تنم می‌لرزد.

از شنیدن خبر خرید و فروش پست در وزارتخانه‌ تنم می‌لرزدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی در جلسه علنی امروز 5 آبان در  دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت‌خانه مذکور اظهار کرد: امروز نمایندگان باید برای متصدی وزارتخانه‌ای تصمیم بگیرند که اجتماعی ترین نهاد ممکن اما در عین حال اقتصادی نیز هست و اگر بخش اقتصادی درست عمل نکند، فقر در جامعه توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: قریب به نیمی از جامعه ما عضو صندوق‌های اجتماعی، بیمه تأمین اجتماعی در حوزه وزارت کار هستند، لذا این وزارتخانه به معنای عامل وظیفه رسیدگی به امور کارگران را بر عهده دارد.

شریعتمداری تصریح کرد: وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی دارای مأموریت‌های سنگینی است و تصمیمی درباره  این وزارتخانه در واقع تصمیم درباره بخشی از اقتصاد کشور بوده که مغفول مانده و تعاون نام دارد و یک فرهنگ از نظام اقتصادی است.

وزیر پیشنهادی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی بیان کرد: اگر تعاون مورد اهتمام قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم که نکات مهمی را ذکر کنم. من چندین بار از مجلس رأی اعتماد گرفته‌ام و با بسیاری از نمایندگان همکار بوده ام. شما می‌دانید که بنده سوال، تحقیق و تفحص، استیضاح  و نظارت را حق مسلم مجلس و نمایندگان می‌دانم.

شریعتمداری گفت: بنده این موضوعات را جزو مهم ترین عناصر دموکراسی در ایران می‌دانم و با توجه به این دیدگاه از سوال هیچ نماینده‌ای عبور نکرده و همواره پاسخگو هستم.

وزیر پیشنهادی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی افزود: بنده در جلسه به کمیسیون صنایع دعوت شدم، اما به دلیل سفر به ناحیه سیل زده استان مازندران موفق به حضور در آن نشدم، اما وقتی اطلاع یافتم که چنین تقاضایی وجود دارد با هیأت رئیسه مجلس تماس گرفتم و به آقایان مطهری و پزشکیان گفتم که اگر شما امر کنید بر می‌گردم اما آن ها گفتند با کمیسیون صحبت کنید تا مسئله را مدیریت کند. اما باز بنده متقاعد نشدم و با پزشکیان صحبت کردم، چرا که از حیث علاقه و ادب راضی به عدم حضور نبودم.

وی ادامه داد: بنده واقعا از تمام نمایندگانی که به عنوان مخالف در جلسه حاضر شدند عذرخواهی می کنم، مطالب کارشناسانه‌ای در بین برخی از اعتراض‌ها بود، اما بسیاری از مسائلی که بیان شد در حیطه وظایف بنده قرار نداشت.

شریعتمداری گفت: بنده تقاضا دارم که آقای شهاب نادری تمام مطالب خود را در اختیار بنده بگذارند و اگر تصدی وزارت کار به من واگذار شود درباره مسائل مطرح شده در این نامه تصمیم‌گیری خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی اظهار کرد: بنده  وقتی می‌شنوم که پست مدیر عاملی  در یک وزارتخانه خرید و فروش می‌شود تنم می‌لرزد و اگر کسانی با آبروی نظام بازی می‌کنند من آماده برخورد با آن‌ها هستم و چنانچه حتی یکی از مواردی که آقای نادری به آن اشاره کردند حقیقت داشته باشد خاطیان را به دستگاه غذا معرفی می‌کنم.

وی ادامه داد: این وزارتخانه بدون برنامه قابل اداره نیست و باید بدانیم که ما در شروع فعالیت دولت قرار نداریم و رئیس جمهور برنامه‌های خود را برای مردم اعلام کردند و 24 میلیون نفر به آن رأی دادند.

شریعتمداری افزود: اصل 29 قانون اساسی می‌گوید که تأمین اجتماعی راهی برای تحقق عدالت اجتماعی و حق همه مردم است و بدون تردید این کار با حمایت دولت و مجلس ممکن نیست.

وزیر پیشنهادی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: ما منشوری را تهیه کرده‌ایم که اصل اول آن شفافیت و مبارزه با فساد است و بنده مکلف به ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد می‌دانم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
ما مردم خواستار مشکلات از جمله گرانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
چرا این با این سابقه بابد وزیر کار بشه ؟؟؟
آخرین اخبار