دولت آلمان مجبور شد برای مقابله با خشکی بی‌سابقه رودخانه راین و سخت شدن روند حمل و نقل در آن، از ذخایر استراتژیک نفت خود استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان برای مقابله با عواقب خشکسالی مناطق اطراف رودخانه راین که در چند هفته اخیر رخ داده است، مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت را صادر کرد. این مجوز در پی آن صادر شد که به دلیل کاهش بی‌سابقه سطح آب رودخانه راین، حمل و نقل داخلی نفت آلمان از طریق این رودخانه کاهش یافته است.

صدور مجوز بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت آلمان در پی وقوع خشکسالی بی سابقه

کاهش بارش‌ها و هوای گرم باعث پایین آمدن سطح آب رودخانه شده و قایقران‌ها را وادار کرده است برای شناور ماندن روی آب حد امکان بار خود را سبک کنند. این امر باعث شده برخی از قایقران‌ها خدمات دهی خود را متوقف کنند. شهر کلن روز جمعه سطح آب رودخانه راین را تنها ۷۳ سانتیمتر اعلام کرد.

با اینکه انتقال نفت از طریق راه‌آهن هم امکان‌پذیر است، کاهش انتقالات از طریق این رودخانه را جبران نمی‌کند. بنابر قانون آلمان، دولت اجازه دارد در مواقع بحرانی از ذخایر استراتژیک سوخت‌های دیزلی، بنزین و سوخت جت استفاده کند. این چهارمین بار در ۴۰ سال گذشته است که دولت آلمان مجبور شده از ذخایر مذکور استفاده کند.

صدور مجوز بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت آلمان در پی وقوع خشکسالی بی سابقه

یکی از سخنگو‌های وزارت اقتصاد آلمان به خبرنگاران گفت این اقدام موقتی است و فقط در برخی مناطق خاص به اجرا در می‌آید و آلمان با بحران طولانی‌مدتی روبرو نیست. به گزارش Phys.org شرکت‌های بزرگ Thyssenkrupp و BASF به دلیل کاهش ظرفیت انتقالات یا کاهش مواد خام مجبورند تولید خود را کاهش دهند. این در حالیست که گروه انرژی RWE در تلاش است تا نیروگاه برق Hamm را با زغال سنگ، سوخت‌رسانی کند.

شایان ذکر است، رودخانه‌های دیگری هم در آلمان دچار خشکسالی شده‌اند، اما جزئیات بیشتری درباره آن‌ها منتشر نشده است.

صدور مجوز بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت آلمان در پی وقوع خشکسالی بی سابقهتصویری از ساحل خشک‌شده رودخانه راین در آلمان

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، نفت ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار