فائو و برنامه جهانی غذا هشدار دادند رخ داد احتمالی پدیده آب و هوایی ال نینو پیش از پایان سال ۲۰۱۸ امنیت غذایی و تغذیه جامعه آسیب‌پذیر روستایی در آمریکای مرکزی را به خطر می‌اندازد.

خطر قحطی و گرسنگی در آمریکای مرکزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، دو آژانس سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار دادند خشکسالی موجب زیان 280 هزار هکتار از مزارع لوبیا و ذرت در گواتمالا، السالوادور و هندوراس شده و امنیت غذایی بیش از دو میلیون نفر را به خطر انداخته است.

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و برنامه جهانی غذا بیانیه مطبوعاتی مشترکی منتشر و اعلام کردند بارش ها کمتر از متوسط ثبت شده در ماه های ژوئن و ژوئیه بوده و این موضوع بر چرخه کشاورزی در آمریکای مرکزی اثر گذاشته است. از بین رفتن تمام و یا بخشی از محصول به این معناست که کشاورزان و خانواده هایشان غذای کافی برای خوردن و یا فروختن در ماه های آتی ندارند.

فائو و برنامه جهانی غذا هشدار دادند رخ داد احتمالی پدیده آب و هوایی ال نینو پیش از پایان سال 2018 امنیت غذایی و تغذیه جامعه آسیب پذیر روستایی را به خطر بیاندازد. به عقیده کارشناسان، به احتمال 60 درصد پدیده ال نینو بین ماه های سپتامبر تا دسامبر روی خواهد داد.

چرخه دوم تولید که به طور کلی جبران کمبود در محصول اول است، در ماه نوامبر انجام می گیرد. حتی اگر ال نینو ضعیف شود، تأثیر قابل توجهی بر برداشت دوم خواهد داشت.

پس از آن چه در سال های 2014 و 2015 اتفاق افتاد، برنامه جهانی غذا با حمایت جامعه جهانی، کمک های غذایی برای هزاران نفر در جوامع آسیب پذیر در «مناطق خشک» برای بهبود امنیت غذایی و کمک به مقاومت در شرایط سخت فراهم کرد. این فعالیت ها شامل حفاظت از خاک و آب، اقدامات کشاورزی و آموزش برای مقابله با بلایای طبیعی، و همچنین تقویت سیستم های نظارت بر امنیت غذایی و تغذیه بود.

نماینده منطقه ای فائو در این مورد گفت: «نیاز فوری به بهبود قابلیت انعطاف پذیری اقلیمی مردم آمریکای مرکزی، به ویژه افرادی که در «مناطق خشک» سکونت دارند، وجود دارد و ما به ویژه در مورد تاثیرات این خشکسالی جدید بر مهاجرت نگرانیم. هزاران نفر در نقاط مختلف جهان برای تأمین منابع غذایی خانواده خود با مشکل مواجه اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار