وزیر پیشنهادی راه در مجلس گفت: یکی از درخواست‌های نمایندگان بحث عدالت منطقه‌ای است که تلاش خواهیم کرد آن را اجرایی کنیم.

اسلامیبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس گفت: به‌ نکته‌ای که در کلیپ پخش شد اشاره می‌کنم و این امر نشان داد که ما به شایسته سالاری باور داریم.

وی افزود: آنچه که در بحث رویکردهای مدیریتی ما بیان شد، در برنامه‌ها به سه سر فصل آن توجه شده و مهمترین موضوعی که باید در دستور کار قرار بگیرد اجرای برنامه ششم توسعه و اجرای احکام آن است.

اسلامی گفت: دو برنامه در راستای رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار باید عملیاتی شود.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی افزود: با مطالعه به این نکته دست یافتم که یکی از مهم ترین مطالبات مردم از وزارت راه توجه به بحث مسکن بوده و مسکن نه تنها در قانون اساسی بلکه در برنامه ششم توسعه نیز برای اقشار کم درآمد لحاظ شده است.

وی بیان کرد: این هدف باید در دستور کار قرار گرفته و برای تحقق آن نیز باید ساز و کار اجرایی قرار گیرد و مهمترین اقدامی که باید صورت گیرد تحول ساختاری است.

اسلامی اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها بتوانیم تا مسکن را به عنوان یک صنعت در مدار تولید قرار دهیم.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت استان‌ها بر اساس نیازهایی که در برنامه ششم توسعه اشاره شده با عرضه زمین و لحاظ کردن موقیعت‌ها بتوانیم برای مردم شرایط داشتن مسکن را فراهم کنیم.

وی افزود: امروز تولید مسکن باید در دست تولیدکنندگان باشد نه سوداگران. تولید مسکن برای اقشار کم درآمدی که استطاعت آنها تحت الشعاع قرار گرفته باید در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در توسعه راه روستایی دچار موازی و پراکنده کاری شده‌ایم و امیدوارم با ایجاد یک ساختار کار آمد و استفاده از ظرفیت استان ها بتوانیم راه روستایی را توسعه ببخشیم تا وقتی نمایندگان مطالبات خود را می خواهند شرمنده روستاییان نباشیم.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهر‌سازی گفت: باید باز آفرینی شهری را در دستور کار قرار دهیم و مهمترین اقدامی که بنده در دستور کار قرار خواهم داد پیشگیری از حاشیه نشینی است.

وی ادامه داد: در موضوع مسکن مهر نیز برخی از این مسکن‌ها به دلیل نداشتن امکانات زیر بنایی موجب تکدر خاطر مردم شده و انشالله به کمک مجلس و با استفاده از ظرفیتها این پروژه را تکمیل کنیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: نقش راه‌آهن و توسعه ظرفیت حمل و نقل یکی از مسائل مهمی است که باید با تعامل بین‌المللی بری ان به جذب سرمایه بپردازیم.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهر‌سازی افزود: حدود 190 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در دست کار داریم و بدیهی است که تکمیل آنها زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و ما باید با استفاده از منابع بتوانیم پروژه‌ها را تعیین تکلیف کرده و سرعت لازم را در تکمیل آن اتخاذ کنیم.

وی در پایان گفت: بنده برای آنکه بتوانم اعتماد شما را کسب کنم هیچ ادعایی ندارم و با توکل بر خدا و جوانگرایی وزارت راه را اداره خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار