مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: میزان انار تولیدی امسال در مقایسه با سال قبل 30 درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال افزود: در سال زراعی جاری 30 هکتار از اراضی باغی مناطق نیمه گرمسیری این شهرستان به کشت باغ انار اختصاص یافته که از این میزان 17 هکتار باغ با درختان انار بارور و 13 هکتار نیز غیربارور و نهال هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 100 تن انار در این شهرستان تولید شد، دلیل کاهش 30 درصدی تولید این میوه را بارش برف و تاثیر سرما و یخبندان بر سردرختی باغ های انار در اوایل بهار امسال ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بیشترین سهم انار تولیدی این شهرستان را ارقام شیرین ، ترش ، ملس و طارم تشکیل می دهد که در روستاهای نمهیل ، برندق ، چنارلیق و زاویه جعفرآباد از توابع بخش خورش رستم این شهرستان تولید می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: از بین روستاهای تولید کننده انار خلخال روستای نمهیل در بخش خورش رستم شمالی بیشترین سطح کشت و تولید این محصول کشاورزی و باغی پرفروش را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه به جز مناطقی با زمستان سرد و طولانی ، این درخت قابلیت سازگاری با آب و هوای مختلف که دارای بهار آفتابی و تابستان گرم باشند را دارد، افزود: درخت انار نسبت به سرما حساس بوده و در دمای کمتر از 12- درجه سانتی گراد که بیش از 2 روز استمرار یابد تاج درخت از بین رفته و در شرایط دمایی سرد حتی ریشه درخت نیز آسیب دیده و از بین می رود.

انتهای پیام/ع

تولید انار در خلخال


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.