مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: تاکنون 250 هکتار از اراضی باغی و زراعی این شهرستان به انواع سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا ناصری افزود: در دو سال گذشته حمایت های خوبی از کشاورزان در راستای گسترش سیستم های آبیاری تحت فشار انجام شده است که از جمله این حمایت ها پرداخت 85 درصد از هزینه اجرای این سیستم ها در مزارع به عنوان کمک بلاعوض است که کشاورز تنها با پرداخت هزینه 15 درصد می تواند مزارع و باغات خود را به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز کند.

وی گفت: کلیه اقدامات مربوط به مطالعه، طراحی و نقشه برداری اراضی پایاب چاههای تعاونی تولید قزل سنبل بوسجین در دستور کار قرار گرفت که با اتمام طراحی و مطالعه و عقد قرار داد مشارکت مردمی که بالای 75 درصد می باشد با اعتبار تخصیصی 16 میلیارد تومان در هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ناصری در خصوص وضعیت اراضی سد سرخاب در منطقه نیز افزود: این سد اراضی زراعی هشت روستای منطقه را پوشش می دهد که درسطح 820 هکتار به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: عملیات اجرای این پروژه بلافاصله با تخصیص حقابه از امور آب استان اجرا و کل اراضی تحت پوشش این سد به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.