بررسی مشکلات 150 خانوار مددجو در استان تهرانمعاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران گفت: در سال 96 در قالب طرح همیار مددکار مشکلات 150 خانوار تحت حمایت را بررسی و نسبت به رفع آن، اقدامات لازم را انجام دادیم.

علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به معرفی طرح همیار مددکار پرداخت و اظهار کرد: طرح همیار مددکار یکی از طرح‌های حمایتی کمیته امداد است که در آن قائم مقامان، معاونان، مدیران و روسای اداره کل (دفتر استان) به منازل مددجویان سر می‌زنند و از نزدیک مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 95 و با عنوان طرح مددکار علوی آغاز به کار کرده است، ادامه داد: در این طرح، خانواده‌های دارای مشکلات حاد معرفی و هر کدام از مسئولان کمیته امداد استان تهران با حضور در منزل 14 مددجو از نزدیک با آن‌ها دیدار و ضمن دلجویی از آنان، نسبت به رفع مشکلات مددجویان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح همیار مددکار در سال جاری از مهرماه آغاز شده است، بیان کرد: در سال گذشته مشکلات و خواسته‌های 150 خانوار مددجو بررسی و مرتفع شد.

کریمی به مهم‌ترین اقداماتی که برای رفع مشکلات مددجویان انجام شده است، اشاره کرد و افزود: اشتغال، مشاوره، ودیعه مسکن، کمک‌های درمانی، کمک‌های موردی، جذب حامی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، تعمیرات منزل، سبد کالا و بسته‌های حمایتی از جمله اقدامات کمیته امداد استان تهران برای خانوارهای دارای مشکل بوده است.

وی هدف از برگزاری این طرح را شناسایی نیازها و مشکلات خانوارهای مددجو، توانمندسازی، رفع نیازهای اولیه و اساسی، ارائه راهکار، پیشنهاد و کمک به مددکار برای خدمات رسانی بهتر به نیازمندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر طرح همیار مددکار در استان تهران و مازندران به عنوان نمونه اجرا می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران در پاسخ به اینکه اولویت برای انتخاب مددجویان در طرح همیار مددکار چیست؟، گفت: مسئولان با مددکاران مصاحبه می‌کنند و مددکاران افرادی را که مشکلات بیشتری دارند، برای این طرح انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار