سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام اعلام کرد در هر سه ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام روز جمعه اعلام کرد در هر سه ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته می‌شود.

آکسفام در بیانیه‌ای اعلام کرد: "از ابتدای اوت، در هر سه ساعت یک غیرنظامی در درگیری‌ها در یمن کشته شده است و تعداد بسیار بیشتری از مردم دچار بیماری و گرسنگی شده اند".

این گروه کمک رسان بین المللی همچنین اعلام کرد ۵۷۵ غیرنظامی از جمله ۱۳۶ کودک بین یکم اوت و ۱۵ اکتبر کشته شده‌اند.

در ادامه بیانیه آکسفام آمده است: " آکسفام از انگلیس، آمریکا و دیگر کشورها می‌خواهد فروش تسلیحات را به عربستان سعودی به علت بی توجهی و بی اعتنایی این کشور به جان غیرنظامیان در جنگ در یمن به حال تعلیق درآورند".

سازمان ملل متحد بحران یمن را به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طبقه بندی کرده است و روز سه شنبه هشدار داد ۱۴ میلیون نفر اکنون با تهدید جدی قحطی مواجه هستند.

در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری این کشور در استانبول در این ماه، گروه‌های مدافع حقوق بشر و کمک رسان از کشور‌های غربی خواسته اند فروش تسلیحات را به عربستان سعودی به حال تعلیق درآورند. ریاض خریدار شماره یک تسلیحات از آمریکاست.

آلمان هفته گذشته اعلام کرد صادرات تسلیحات را به عربستان سعودی به حال تعلیق درآورده است. فرانسه و آمریکا از تعلیق قرارداد‌های تسلیحاتی با عربستان سعودی خودداری کرده اند. پاریس مدعی است هیچ یک از جنگ افزار‌های فرانسوی در جنگ یمن استفاده نمی‌شود.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند حدود ده هزار نفر از سال ۲۰۱۵ میلادی در یمن کشته شده‌اند. گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند این تعداد ممکن است پنج برابر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار