کارین کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش گفت پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، اتحادیه اروپا باید فروش تسلیحات را به ریاض متوقف کند.

درخواست اتریش برای توقف فروش تسلیحات اتحادیه اروپا به عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،کارین کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی، اتحادیه اروپا باید فروش تسلیحات را به عربستان متوقف کند. وی گفت: چنین اقدامی می‌تواند به پایان یافتن «جنگ وحشتناک در یمن» کمک کند.

این صحبت‌ها در حالی بیان شده است که پیشتر آلمان از توقف صادرات تسلیحات خود به عربستان خبر داد و این موضوع را به شفاف سازی پرونده قتل خاشقجی مشروط کرد. دولت آلمان همچنین در تلاش برای پیدا کردن راهی است تا برای توافق‌های فروش تسلیحاتی پیشین با عربستان تصمیماتی اتخاذ کند.

کنایسل با اشاره به اتحادیه اروپا به نشریه آلمانی دی ولت (Die Welt) گفت: «توقف فروش تسلیحات مطرح شده توسط آنگلا مرکل یک نشانه از مسیر درست است.» وی افزود اتریش در گذشته و در ماه مارس سال ۲۰۱۵ انتقال تجهیزات نظامی خود را به عربستان متوقف کرد. فرانسه و انگلیس دو تامین کننده اصلی سلاح برای ریاض هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار