افشانی گفت: بچه های ما در شهرداری با تمام وجود تلاش می کنند تا به زائران اربعین خدمات مناسب ارائه کنند.

خدام الحسین به معنای واقعی رسم میهمانی و میزبانی را به جا آوردندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدعلی افشانی شهردار تهران در جمع خدام الحسین در نجف گفت: ابتدا از همه خادمان زائران امام حسین سپاسگزارم که با دل و عشق به همه زائرانی که برای زیارت عتبات عالیات آمده اند، خدمت می کنند.

 افشانی با بیان این مطلب افزود: من پیش از این در تهران در جمع شما حاضر شدم. فقط می خواهم تاکید کنم که افتخار بزرگی برای شماست که اینجا هم میزبان هستید و هم مهمان.

شهردار تهران تصریح کرد: رسم میزبانی و مهمانی، هر دو در فرهنگ کهن ما بسیار مهم بوده و بایدها و نبایدها درباره هر دوی آن ها ذکر شده است.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد مهمان شود، بهترین لباس هایش را می پوشد و بهترین آداب را به جای می آورد.

افشانی با بیان اینکه شما مهمان امام حسین(ع) هستید، گفت: شما مهمان کسی هستید که بزرگ ترین انسان هاست و همه بشریت مدیون و وامدار اوست.

شهردار تهران افزود: شما از سوی دیگر برای زائران امام میزبان هم هستید. میزبان سعی می کند بهترین رفتار را در مقابل مهمان داشته باشید.

افشانی با بیان اینکه خدام الحسین باید بهترین رفتار را با مهمانان امام حسین (ع) داشته باشند، گفت: شما باید به عنوان سفیران ایران، تهران و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان، برای دیگران الگو و مثال باشید.

شهردار تهران با بیان اینکه افتخار می کنم در جمع خادمان امامان هستم، گفت: آن چه من امروز مشاهده کردم، این بود که همکاران عزیز ما در شهرداری با عشق و با دل کار می کنند و قطعاً هر کس برای زیارت به عتبات بیاید بر این موضوع تاکید می کند.

وی افزود: علی رغم اینکه جمعیت کثیری امسال به عتبات آمد و شاهد بارندگی های شدید بودیم شهر و به ویژه اطراف حرم بسیار تمیز بوده که این موضوع نتیجه تلاش خادمان امام حسین است.

افشانی با بیان این نکته که بچه های ما در شهرداری با تمام وجود تلاش می کنند تا به زایران خدمات مناسب ارائه کنند، گفت: خدام الحسین به معنای واقعی رسم میهمانی و میزبانی را به جا آوردند.

وی گفت: من از تک تک نیروها تشکر می کنم. امیدوارم اجرشان با سیدالشهدا باشد و به سلامت به کشور باز گردند.

شهردار تهران در خاتمه گفت: ما ان شاء الله بعد از پایان مراسم اربعین امسال و بازگشت همه نیروها، قطعا عملکردها در همه حوزه ها را بررسی و برای ارائه بهتر خدمات در سال های آتی اقدام می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار