سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درنظرسنجی انتخاب بهترین سرمربی تاریخ جام ملت های آسیا با اختلاف فاحشی نسبت به دیگر رقبا پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC )، در ادامه نظرسنجی انتخاب بهترین تیم تاریخ جام ملت ها، با معرفی 6 مربی برتر قاره کهن ، از جمله حشمت مهاجرانی، از کاربران خود خواسته است تا بهترین سرمربی تاریخ فوتبال این قاره را انتخاب کنند.
در این نظرسنجی که از روز گذشته (پنج شنبه) شروع شده و تا کنون بیش از 45 هزار نفر در آن شرکت کرده اند،سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان با کسب 98 درصد آرا (44399 رای) با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر رقبا در جایگاه نخست قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که طی روز‌های آینده تغییر قابل توجهی در نتیجه این نظرسنجی ایجاد شود.

در این نظر سنجی پس از مهاجرانی، جوروان ویرا سرمربی سابق عراق با کسب تنها یک درصد آرا (249 رای) در جای دوم قرار دارد.
به این ترتیب پیش بینی می شود پس از مرحوم ناصر حجازی،مهدی مهدوی کیا و علی کریمی و علی دایی که به عنوان بهترین بازیکنان تاریخ جام ملت ها در پست های خود انتخاب شدند، حشمت مهاجرانی هم با اکثریت آرا به عنوان بهترین سرمربی تاریخ این رقابت ها انتخاب شود.

ای اف سی درباره مهاجرانی نوشته است: مهاجرانی که تنها چند ماه قبل از برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا در سال 1976،هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت، تأثير فوری مثبتی روی تیم داشت و اين تيم را برای سومين بار،و تا به امروز آخرین بار در تاریخ فوتبال ایران، به عنوان قهرمانی آسیا رساند.

در همان سال، او به تیم کمک کرد تا برای اولین بار در تاریخ خود به بازی های المپیک راه یابد و آنها را از مرحله گروهی به مرحله یک چهارم نهایی رساند که هنوز هم بهترین عملکرد آنها در المپیک بوده است.
مهاجرانی موفقیت های خود در تیم ملی را با رساندن آنها به جام جهانی 1978، اولین بار در تاریخ خود، به اوج رساند.
در فهرست شش نفره کنفدراسیون فوتبال آسیا بجز مهاجرانی، نام خلیل الزیانی سرمربی عربستان، فیلیپ تروسیه سرمربی فرانسوی ژاپن، کارلوس آلبرتو پریرا سرمربی عربستان سعودی و کویت، آنژه پوستکواوغلو سرمربی استرالیا، جوروان ویرا سرمربی عراق حضور دارند.




انتهای پیام/


سرمربی اسبق تیم ملی پیشتاز نظرسنجی بهترین مربی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار