جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت : رعایت اصول پدافند غیر عامل در اجرای زیرساختها ضروری است.

پدافند غیرعامل لازمه زیرساخت های کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار فرجی پور جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری کشور  در همایش بررسی تهدید ها وآسیب های فضای سایبری درجمع مدیران ای تی وحراست دستگاههای اجرایی استان همدان گفت: دشمن ازدو طریق اقدام به جمع آوری اطلاعات وآسیب رساندن به زیرساخت های کشور را دارد که باید با پوشش این دو نقطه آسیب ، تلاش دشمنان را ناکام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد : در فضای سایبری یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای کشورازخارج وارد می شود که باید دراین زمینه تلاش شود این تجهیزات در داخل کشور تولید شود.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور تاکید کرد : رهبرمعظم انقلاب بیان می کنند که در پدافند باید از درون مصون سازی کنیم و اگر هم وارد شد، باید کاری کنیم که نتواند کار خاصی انجام دهد.

سردار فرجی پور ادامه داد: در این عرصه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به قدری مساله حساس است که حق یک اشتباه را نیز در این زمینه نداریم و باید به خوبی در مقابل همه تهدیدات برنامه ریزی داشته باشیم.

جانشین فرمانده پدافند سایبری کشور گفت : امروزه گوشی های هوشمند خطرات بسیاری را ممکن است وارد فضای عمومی و مردم کند و دشمن می تواند از این پدیده به عنوان بهترین ابزار جاسوسی در هر کشوری استفاده کند.

وی افزود : امروزاثرشبکه های مجازی واجتماعی بسیار بیشتر از رسانه های دیداری وشنیداری است ومردم به این شبکه های مجازی اعتیاد و وابستگی خاصی پیدا کرده اند.

سردار فرجی پور خاطرنشان کرد : شبکه های مجازی دسترسی به مردم را برای نفوذ دشمنان آسان تر کرده وبه راحتی نیروی انسانی وجوانان کشور را در معرض دسترس انواع تهدیدات دشمن قرار داده است .

جانشین فرمانده پدافند سایبری کشوربا بیان اینکه دشمن یکی از راههای ضربه زدن به اقتصاد کشور را از طریق فضای سایبری پیگیری می کند گفت :فضای سایبری فضای بسیار آماده وسهل الوصول برای فشار به حوزه های مهم و حیاتی از جمله انرژی ، حمل ونقل ومالی وبانکی وارتباطات است.

وی  افزود : امروزه شبکه پولی و بانکی کشور کاملا سایبری اداره می شود و باید در این زمینه عرصه پدافندی را تقویت کنیم و نباید اجازه دهیم دشمن در این عرصه وارد شود.

در ادامه قیاسی معاون استاندار ورئیس شورای پدافند غیرعامل استان هم در گزارشی اعلام کرد : تهدیدات سایبری در کشور بالاتر از تهدیدات نظامی ، تروریستی وجاسوسی است وباید مهم وجدی گرفته شود.

انتهای پیام/د.ا

رعایت پدافند غیرعامل در زیرساخت ها ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.