مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت:تاکنون فعالیت‌های گوناگونی را در عرصه تولید علوم اسلامی به ویژه مباحث حوزه احیای تراث انجام داده است.

فعالیت های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای تولید علوم اسلامیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تاکنون فعالیت‌های گوناگونی را در عرصه تولید علوم اسلامی به ویژه مباحث حوزه احیای تراث انجام داده است ، گفت: ارتقای کیفی و کمی آثار پژوهشی از جمله اولویت‌های مهم این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تاکنون دو هزار عنوان پژوهشی را در ۴ هزار جلد کتاب تولید و روانه بازار نشر کرده است، افزود:گروه‌های هشت‌گانه فقه و اصول، مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فرهنگ و سیره رضوی، سادات و مفاخر اسلامی، احیاء تراث، اخلاق، تعلیم و تربیت اسلامی، کلام و اندیشه اسلامی در این مرکز مشغول به فعالیت و انجام امور پژوهشی و علمی هستند.

مرویان حسینی با تاکید بر حضور این مرکز در همایش‌های علمی حوزه علوم اسلامی در طول یک سال اخیر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این همکاری‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته ۵ برابر شده است ؛ البته ما به این نکته توجه داریم که باید این همکاری‌ها نظام‌مند و علمی بوده تا منجر به تولید محتوای پژوهشی شود و همچنین در راستای سیاست‌های بنیاد و آستان قدس با رویکرد تحقق مرجعیت علمی باشد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری با بخش‌های مختلف آستان قدس بیان کرد: توجه به مسئله رویکرد‌های تمدنی، تربیتی و اجتماعی اربعین، ظرفیت‌سازی این رخداد مهم، برگزاری نشست‌هایی با موضوع مرجعیت علمی و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تولید آثاری با زبان‌های مختلف اعم از انگلیسی، عربی و اردو درنتیجه همکاری با بخش‌های مختلف آستان قدس است.

مرویان حسینی با بیان عرصه‌های دیگر فعالیت‌های این مرکز افزود:عرصه دیگر فعالیت‌های این مرکز بازدید‌ها و ارتباطات علمی، بازدید‌های پژوهشگران و استادان غیر ایرانی از کشور‌های مختلف که ضمن آشنایی با فعالیت‌های بنیاد، تبادلات علمی نیز با این مرکز دارند.

وی گفت: از جمله گام دیگری که مورد تأکید تولیت آستان قدس رضوی نیز بوده، بحث توسعه ارتباطات بنیاد است که در همین راستا نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی در قم تأسیس شد و از ابتدای تأسیس تاکنون، نشست‌ها و همایش‌های بسیاری با حضور فضلا، محققان و مؤلفان برگزار کرده است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

ارتقای کمی و کیفی آثار از اولویت‌های مهم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.