معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در بهترین شرایط تامین کننده ۲۵ درصد سلامت مردم و جامعه است.

باید زمینه مشارکت مردم در حوزه سلامت فراهم شود

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در این دوره به موضوع اجتماعی شدن سلامت توجه ویژه‌ای دارد و در این راستا برنامه‌های مختلفی را به اجرا درآورده است تا کنون مجمع سلامت در بیشتر استان‌های کشور ایجاد شده است.

وی افزود:طبق قوانین موجود و اهمیت سلامت هیچ قانونی وضع نمی‌شود مگر اینکه به سلامت جامعه ضرری وارد نکند ؛ آقای روحانی نیز به اجتماعی شدن سلامت بین مردم بسیار اشاره کرده اند و در این طرح همراهی دولت را نیز داریم.

ایازی بیان کرد: مشارکت مردم، همکاری بین بخشی و عدالت در سلامت مردم باید توانمند شوند در صورت توانمندی و انتخا ب. سبک زندگی درست، بخشی از مشکلاتشان برطرف میشود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در کشور ٥میلیون بیمار مبتلا به دیابت وجود داد که ٥٠درصد آن‌ها نمیدانند دیابت دارند اکنون اگ با فرهنگ سازی مردم را ترغیب کنیم، با انجام تست قند خون و چکاب کمک بزرگی به سلامت خود و جامعه می‌کنند.

وی ادامه داد:باید زمینه مشارکت مردم در حوزه سلامت فراهم شود، توانمند سازی جوامع محلی و برگزاری کارگاه‌ها می‌تواند کمک کند که در این برنامه شهرداری نقش جدی‌ای دارد.

ایازی افزود: تقویت همکاری و تعامل بین بخشی در سطوح مختلف، شناسایی و هدایت منابع مختلف در جهت پاسخ گویی به نیاز‌های سلامت و مهم‌تر از همه فراهم نموندن انتقال صدای مردم در زمینه سلامت از سطح محله به سطوح بالاتر از نکات مهم است. مردم باید بدانند صدای اعتراضشان به مسائل بهداشت و درمان به گوش مسئولین می‌رسد.

انتهای پیام//آ.ح


صدای اعتراض مردم به مسائل بهداشت و درمان به گوش مسئولین می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.