رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

با پیشرفت تکنولوژی مردم درگیر بیماری‌های جدیدی شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:اگر روزی مردم ما حصبه و وبا داشتند اکنون پیشرفت تکنولوژی بیماری های جدید به سراغشان آمده است.

با پیشرفت تکنولوژی مردم درگیر بیماری‌های جدیدی شده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم درگیر بیماری های جدیدی شده اند گفت:بیماری‌های غیر واگیر دار  زندگی و سلامت مردم را به خطر انداخته و بیماری‌های مدرن ، زندگی ماشینی و عدم رعایت اخلاقیات را نیز در جامعه  شاهد هستیم.

وی تصریح کرد:بیماری‌هایی که از طریق خون همانند هپاتیت ، HIV منتقل می شوند ، بیماری‌هایی هستند که زندگی بشر را به خطر انداخته و در کشور‌های جهان سوم و پیشرفته نوع متفاوتی داشته و امکان شیوع وجود دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امروزه ١٥ تا ٢٠میلیون نفر دچار HIV+هستند گفت:دولت‌ها باید به مسئله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بپردازند ؛ آنطوری که باید و شاید جامعه ما هنوز اطلاعات کافی را در رابطه با این بیماری ها بدست نیاورده است و دشمنان با ترویج اعتیاد و بیماری‌های آمیزشی باعث آلودگی جوانان ما می شوند.

دارابی افزود:انتظار داریم کسانی که در مورد بیماری‌هایی که از راه خون منتقل می شوند را آموزش و اطلاع رسانی کنند تا از انتقال این بیماری‌ها به افراد جامعه جلوگیری شود.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

دشمنان با ترویج اعتیاد و بیماری‌های آمیزشی باعث آلودگی جوانان ما می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار