معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح مسکن اجتماعی به علت تامین نشدن اعتبارات هنوز اجرا نشده است.

اعتبارات مسکن اجتماعی تامین نشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جواد حق شناس در مراسم افتتاح طرح ۴۴ واحد مسکونی خورموج، افزود: امیدواریم با قولی که رئیس سازمان برنامه وبودجه داده، بتوانیم امسال این طرح را آغاز کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه، با اجرای طرح مسکن امید صد هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری کشور ایجاد می‌شود، بیان کرد: بر اساس برنامه، تامین زمین برای ساخت واحد‌ها در بافت‌های فرسوده به عهده دولت است و تا کنون برای ساخت دو هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته که امیدواریم به تدریج این خانه‌ها ساخته شوند و به نوسازی بافت‌های فرسوده کمک کنند.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ساخت مسکن از منابع حساب ۱۰۰ امام و کمک‌های تسهیلاتی را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۲۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که تا پایان سال ۶ هزار واحد مسکونی تکمیل می‌شود.

حق شناس به این نکته هم اشاره کرد که براساس مصوبه دولت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با تسهیلات بانکی درکشور ساخته می‌شود وطبق این مصوبه روستاییان پس از تایید کارشناسان بنیاد مسکن، تسهیلات ارزان قیمت که سقف آن اکنون ۲۵ میلیون تومان است دریافت می‌کنند.

وی از اجرای طرحی جدید برای ساخت صد واحد مسکونی در شهرستان دشتی نیز خبر داد که بنیاد مسکن برای تامین تسهیلات آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

قول سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مسکن اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.