مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری از آمادگی کامل این مرکز برای مواجهه با شرایط بحرانی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهرداد عظیمی در نشست صبح امروز پنج شنبه ۳ آبان ۹۷ کمیته اطلاع رسانی و آموزش ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: صدا و سیمای مرکز استان هم اکنون آماده دریافت صدا و تصویر باکیفیت از هر نقطه استان در شرایط بحرانی است.

وی تأکید کرد: بخش‌های مختلف تولیدی و فنی این مرکز آمادگی کامل برای مواجهه عملیاتی با هر گونه بحران احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه را دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه غافل گیری از مولفه‌های اصلی در حوادث بحران‌زاست افزود: آموزش تخصصی و استفاده مناسب از ظرفیت جوامع محلی، نیرو‌های مردمی و دهیاران برای اطلاع رسانی و پوشش خبری و تصویری شرایط بحرانی بسیار مهم است.

عظیمی، وحدت رویه و همدلی موجود میان اعضای ستاد مدیریت بحران استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تجربیات موفق این ستاد در مدیریت حوادثی مانند سقوط هواپیمای جت شخصی بمباردیه متعلق به کشور ترکیه در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۶ در ارتفاعات دورک اناری شهرستان کیار، موید این هماهنگی و عملکرد قابل قبول است.

وی با اشاره به انجام اقدامات زیرساختی و تکمیل و بروزرسانی تجهیزات مختلف سخت افزاری صدا و سیمای استان از جمله واحد‌های سیار تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و ارتباط ماهواره‌ای (SNG)، امکانات پرتابل و طراحی استودیوی سیار اضافه کرد: تجهیزات کنونی بخش مدیریت شرایط بحران در این مرکز بسیار خوب، اما ناکافی است که تکمیل آن همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله استانداری را می‌طلبد.

عظیمی یادآور شد: مدیریت مطلوب و کاهش خطرات و آسیب‌های پس از بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه نیازمند آموزش و آگاهسازی مناسب رسانه‌ای است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تشکر از همکاری و عملکرد اثرگذار و موفق صدا و سیمای استان در شرایط بحران گفت: هم اکنون اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی در شرایط بحرانی به دلیل تعدد شبکه‌های اطلاع رسانی در فضای رسانه‌ای و مجازی بسیار حساس و دشوار می‌باشد.

ستار فرهادی افزود: اطلاع رسانی درست در این شرایط، ضمن پیشگیری از شایعه پراکنی و تشویش افکار عمومی، و کمک به خدمات رسانی بهتر، مردم و حادثه دیدگان را به آرامش می‌رساند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران محلی ضمن کمک به ایجاد آرامش در مواقع بحران، می‌توانند در جلب مشارکت مردمی و تشویق خیرین برای همکاری در برگشت پذیری و جبران خسارت ناشی از حوادث و بحران‌ها موثر باشند.

فرهادی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، از مناطق پرشمار در بروز حوادث طبیعی غیر مترقبه به شمار می‌رود که بحمدالله در زمینه مدیریت بحران نیز موفق عمل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: نیاز‌های سخت افزاری صدا و سیما در حوزه مدیریت بحران هم با تأمین اعتبار لازم در آینده نزدیک برطرف شود.

فرهادی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی ویژه کارگروه‌های مختلف این ستاد و همچنین خبرنگاران و جوامع محلی در سال جاری خبر داد.

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری مسئولیت یکی از کمیته‌های تخصصی ۱۴ گانه ستاد مدیریت بحران استان با عنوان «کمیته اطلاع رسانی، آموزش و مدیریت افکار عمومی» را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ز

نشست کمیته اطلاع رسانی و آموزش ستاد مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار