رئیس هیات مدیره شرکت شال کرمان گفت: شال کرمان کالای اصیل ایرانی و نماد فرهنگ کرمان است وبرای توسعه این هنر و صنعت احیا شده نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستیم .

توسعه اشتغال با رونق شال بافی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  محمدرضا آریان رئیس هیات مدیره شرکت شال کرمان گفت: اکنون حدود 40 نفر در حال آموزش هنر شال بافی در کرمان هستند و این پتانسیل وجود دارد ماهانه 10 نفر آموزش ببینند و جذب کار شوند.

وی حقوق دریافتی هر هنرجو را به ازای نوع و تعداد کار انجام شده بین یک میلیون و 200 تا 2 میلیون و 900 هزار تومان عنوان کرد.

آریان گفت: هنرجویان پس از جذب در بازار کار به ازای کاری که تحویل می دهند دستمزد دریافت می کنند.

وی کمبود فضا برای قرار دادن دستگاه و ایجاد اشتغال جدید را یکی از مشکلات این بخش برشمرد وبیان داشت: 20 دستگاه دیگر وجود دارد که جایی برای برپا کردن آنها نداریم .

وی افزود: شال بافی بدون حضور مربی با مشکلاتی روبرو می شود لذا نیاز است بافندگان شال در یک مکان مشخص با حضور مربی کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر فضای مورد نیاز برای برپایی دستگاه های شال بافی وجود داشته باشد ما طبق برنامه در حرکت هستیم و به تعداد اشتغالزایی ماهانه 10 نفر می رسیم.

وی گفت: این صنعت و هنر حدود هزار سال سال قدمت دارد و برای استفاده این تکنیک در شال گردن، کمر و سر به نام شال بافی معروف شد.
صنعت شال‌بافی کرمان با سابقه بیش از هزارساله دردوره قاجاریه منبع درآمد بسیاری ازکرمانیان بوده است.

شال کرمان که روزگاری زینت بخش لباس حکام و اشراف ایرانی و غیر ایرانی بود به دلیل بی مهری و البته قیام شالبافان از رونق افتاد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار