باحضور استاندار کرمان از مرکزشال بافی کرمان بازدید واین صنعت قدیمی کرمان احیا شد.

احیا صنعت شال بافی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی در مراسم رونمایی از اولین محصول طرح احیای شال سنتی کرمان گفت: ۲ سال قبل و در بازدید از روستای هوتک با این صنعت که در حال مرگ و نابودی بود آشنا شدیم وبعد ازد آن با تلاش هایی که شد موفق به احیا این هنر صنعت در کرمان شدیم.

وی گفت: اولین کارگاه شال بافی نیز در موزه حیاتی کرمان راه اندازی شده است.

رزم حسینی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از ٢ سال سماجت ومقاومت در راستای هدفمان، توانستیم اولین محصول این صنعت را رونمایی کنیم ،در سفر معاون فناوری رییس جمهور به کرمان نیز اولین شرکت دانش بنیان این حوزه راه اندازی شد.

استاندار کرمان  تصریح کرد: ٥٠ درصد شغل مردم این دیار در گذشته شال بافی بوده است  به طوری که ٣هزار دستگاه شال بافی در کرمان وجود داشته است..

وی با اشاره به علاقه گردشگران خارجی به صنایع دستی ایرانی تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم این صنعت را در معرض دید گردشگران خارجی قرار دهیم و در این راستا نیازمند حضور بخش خصوصی دراین صنعت هستیم که علاوه بر درآمدزایی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمان بشود.

استاندار کرمان همچنین بیان داشت : با ایجاد زنجیره از تولید تا فروش  با بازار تضمین شده می توان  به دوران طلایی این محصول برگشت، ضمن آنکه باید این محصول را به ثبت ملی برسانیم  تا شال بافی به عنوان یک برند برای استان کرمان لحاظ شود.

رزم حسینی افزود  سازمان فنی و حرفه‌ای کرمان  قول داده است تا پایان فروردین  ٩٧ ساختمان و کارگاه مستقل این صنعت را راه اندازی کند، ضمن آنکه سازمان تامین اجتماعی استان نیز با قول حل مشکل بیمه شال بافان تعهد کرد ١٠٠ کارگاه پنج نفره شال بافی را تحت پوشش بیمه قراردهد.

انتهای پیام/ح

احیا صنعت قدیمی شال بافی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.