واشنگتن پست به تحلیل سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا پس از ارسال بسته‌های انفجاری برای مقامات این کشور پرداخت.

ترامپ پس از ارسال بمب‌های دست ساز برای مقامات آمریکا تلاش کرد متمدن رفتار کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه بمب‌های دست‌سازی برای «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق این کشور، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق و چند مقام آمریکایی دیگر ارسال شد رسانه‌های آمریکا و برخی دیگر را برای این اتفاق سرزنش و آن‌ها را به متمدن نبودن متهم کرد. او از اشاره به لحن تحریک‌کننده و تنش‌زای خودش که ممکن است باعث چنین اتفاقی شده باشد امتناع کرد.


بیشتر بخوانید: آمریکا در شوک/ بسته‌های انفجاری تاکنون برای چه کسانی ارسال شده است؟


ترامپ که به منظور سخنرانی برای حامیانش در ایالت ویسکانسین حاضر شده بود، سعی کرد رفتاری متمدن از خودش به نمایش بگذارد. او سعی کرد هنگام صحبت کردن آرام بماند و چندین بار حرفش را قطع کرد و گفت: «دارم تلاش می‌کنم آدم خوبی باشم». او در این سخنرانی به هیچ وجه مسئولیت رفتارش را که بر گفتمان اجتماعی آمریکا تاثیرگذار است، نپذیرفت.

ترامپ گفت: «کشوری که خشونت و تهدید را به عنوان روشی برای اعمال فشار و زور و کنترل استفاده کند هرگز پیروز نخواهد شد. ما می‌خواهیم تمام طرفین در صلح و با توازن در کنار هم باشند». اما او چند لحظه بعد به یکی از اهداف مورد علاقه‌اش یعنی رسانه‌های خبری حمله کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت: «رسانه هم مسئول ایجاد یک لحن متمدن و توقف دشمنی‌های بی پایان و داستان و حملات منفی است که معمولاً جعلی هستند».

رئیس جمهور آمریکا در حمله‌ی واضحی به دموکرات‌ها «کسانی را که مخالفان سیاسی خود را با تبهکاران تاریخی مقایسه می‌کنند و باعث تجمع مردم در مکان‌های عمومی می‌شوند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند» محکوم کرد.

ترامپ که معمولاً از اسامی مستعاری مانند «تد دروغگو» یا «هیلاری کج و کوله» برای تمسخر رقبایش استفاده می‌کند، گفت: کسانی که در صحنه سیاسی طوری با مخالفانشان رفتار می‌کنند که انگار از نظر اخلاقی مشکلی دارند، باید به این کار پایان دهند.

ترامپ برای حمایت از چند تن از نامزد‌های انتخابات کنگره آمریکا که به زودی برگزار می‌شود به ویسکانسین رفته بود. او تنها چند ساعت پس از اینکه مقامات اعلام کردند بسته‌هایی که حاوی بمب‌های دست ساز بوده اند برای اوباما و کلینتون ارسال شده اند در این گردهمایی شرکت کرد. بسته‌هایی هم برای دفتر سی ان ان در منهتن و برای «مکسین واترز» نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا و برای «جرج سوروس» میلیاردر آمریکایی، در دهکده کاتونا واقع در ایالت نیویورک ارسال شد.

ترامپ چهارشنبه عصر در کاخ سفید ارسال این بسته‌ها را محکوم کرد و خواستار اتحاد مردم شد. او در این باره گفت: «ما مجبوریم کنار هم بایستیم و یک پیام واضح و قوی را بفرستیم و آن پیام این است که تهدیدات و خشونت‌های سیاسی در هر شکلی جایی در آمریکا ندارد».

اما خیلی‌ها معتقدند لحن ترامپ به رخ دادن چنین اتفاقاتی دامن زده است و حرف‌های ترامپ آن‌ها را قانع نمی‌کند. «جف زاکر» رئیس سی ان ان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در کاخ سفید نمی‌فهمند حمله‌های پی در پی به رسانه‌ها تا چه حد جدی است. رئیس جمهور و سخنگوی کاخ سفید باید بدانند کلماتی که بر زبان می‌آورند مهم هستند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار