رئیس جمهور آمریکا برای جلب حمایت هر چه بیشتر جمهوری خواهان، قضات وفادار به ارزش‌های محافظه کاران آمریکا را در سرتاسر این کشور به کار گماشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- برای جلب حمایت هر چه بیشتر جمهوری خواهان، قضات وفادار به ارزشهای محافظه کاران آمریکا را در سرتاسر این کشور به کار گماشته و در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره روند این انتصابات را سریع‌تر کرده است.

بر این اساس، ترامپ در نشستی انتخاباتی در ایالت تگزاس با لحنی حاکی از رضایتمندی اعلام کرد: "کمتر از دو سال است که من رئیس جمهور هستم و در همین مدت نیل گورسوچ و برت کاوانو را وارد دیوان عالی آمریکا کرده ام."

ترامپ افزود: "در زمینه انتصاب قضات فدرال یک رکورد در آمریکا وجود دارد که البته کسی نمی تواند هرگز آن را بشکند اما من به آن نزدیک می شوم."

ترامپ در واقع به جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که صد درصد قضات فدرال کشور را خودش منصوب کرده بود. طبق قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور قضات دیوان عالی و قضات فدرال را در دادگاههای تجدید نظر یا دادگاه‌های بدوی به طور مادام العمر منصوب می کند. اما انتصاب این افراد باید به تایید سنای آمریکا برسد.

ترامپ از زمانی که به ریاست جمهوری آمریکا رسیده تایید هشتاد و چهار قاضی را گرفته است در حالی که باراک اوباما در همین مدت تنها توانست تایید چهل و سه قاضی را بگیرد. ترامپ همچنین پنجاه قاضی دیگر را نیز منصوب کرده که برای آغاز به کار منتظر چراغ سبز سنا هستند.

دان مک گان، وکیل مدافع پیشین کاخ سفید می گوید: "این افراد همگی به علت دیدگاههای محافظه کارانه و حتی به شدت محافظه کارانه خود توسط ترامپ منصوب شده اند به طوری که گاهی این انتصابات برخی افراد را عصبی کرده است."

شهروندان آمریکایی ششم نوامبر (15 آبان ماه) امسال برای انتخابات منطقه ای و میان دوره ای کنگره به پای صندوقهای رای خواهند رفت. این انتخابات از نظر تحلیلگران حکم یک آزمون را برای ترامپ دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار