رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از خدمت رسانی شبانه روزی 2 هزار و 100 موکب این ستاد در ایران و شهرهای مقدس عراق به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور امروز 2 آبان ماه با حضور در پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه 45 درصد مواکب در نقاط مختلف میهن اسلامی و 55 درصد آن ها در شهرهای بلد، سامرا، کاظمین، نجف اشرف، کربلا و مسیرهای منتهی به مرزهای ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا مستقر شده اند، اظهار کرد: این تعداد مواکب نسبت به 2 سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.

وی تامین همه هزینه مواکب را از محل کمک مردمی، نذورات و مشارکت خیرین عنوان کرد و بیان داشت: در این مواکب برای پخت و آماده سازی روزانه 9 میلیون وعده غذایی برنامه ریزی شده است.

پلارک با اشاره به اینکه مواکب این ستاد در داخل کشور و عراق ظرفیت اسکان 1.5 میلیون نفر زائران را  دارند تصریح کرد: در این مواکب حدود 150 هزار خادم ثبت نام شده مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به آمادگی کامل مواکب برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی افزود: خدمت رسانی به زائران تا 5 روز پس از روز اربعین ادامه دارد.

این مقام مسئول تردد زائران در 3 گذرگاه مرزی چذابه، شلمچه و مهران را تا 3 روز ِ آینده متراکم ولی روان پیش بینی و اظهار کرد: مواکب برای هرگونه پذیرایی پس از اربعین آماده هستند و زائران در این زمینه نگران نباشند.

گفتنی است؛ یش از یک هزار موکب مردمی در مرزهای چذابه، شلمچه و مسیرهای ورودی و خروجی استان خوزستان برپا شده است.

انتهای پیام/گ

آمادگی مواکب برای خدمت رسانی به زائران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
خوش به سعادتی که نصیبشان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
در کنار هر موکب باید حداقل 20 دستشویی صحرایی ساخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
در کنار هر موکب باید حداقل 20 دستشویی صحرایی ساخته شود.